Menu

NAUCZANIE ZDALNE 29.03.-09.04.2021r.

Propozycje zajęć dla dzieci 3-letnich

Temat dnia: Sprzątanie świata

Przebieg zajęć:

  1. Przypomnienie piosenki „Sprzątanie Ziemi”

    https://www.youtube.com/watch?v=wzuAW3NfMHQ

  2. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych.

    Zagadka dla dzieci:

    Bardzo proszę wszystkie dzieci, niech rzucają do mnie śmieci! (kosz na śmieci)

  3. „Czy to się jeszcze przyda?” – rozmowa na temat recyklingu oraz zabawa dydaktyczna.

    Na środku dywanu rodzic kładzie dwa większe np. pudełka. W jednym z nich znajduje się kartka ze znakiem recyklingu, a w drugim – kartka z przekreślonymznakiem recyklingu. Rodzic prezentuje znak recyklingu i tłumaczy, że umieszcza się go na produktach, które nadają się do powtórnego przetworzenia. Pokazuje dziecku takie produkty. Dziecko, wskazuje znaczek recyklingu. Rodzic na środku dywanu stawia koszyk lub worek z różnymi przedmiotami. Dziecko wybiera przedmiot (śmieć) z koszyka – papier, opakowanie kartonowe, pudełko, butelki: plastikową i szklaną, puszkę, pojemnik po serku, starą zabawkę – i wkłada go do wybranego pudełka. Rodzic rozmawia z dzieckiem o tym, czy wszystkie odpady znajdują się we właściwym miejscu.

  4. „Gdzie z tym śmieciem?” – zabawa dydaktyczna. Potrzebne do zabawy: 3 obręcze lub pudełka z różnymi symbolami: papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne, przedmioty (śmieci) wykorzystane w poprzedniej zabawie, odpady bio. Rodzic rozkłada na podłodze trzy obręcze lub pudełka z różnymi symbolami: papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne. Tłumaczy dziecku co to są tworzywa sztuczne (to materiały sztucznie wytworzone przez człowieka, nie występują w naturze). Dziecko spacerują między obręczami, śpiewając piosenkę Wielkie sprzątanie. Umieszcza „śmieci” w odpowiedniej obręczy (papier, szkło lub metale i tworzywa sztuczne). Rodzic pokazuje dziecku symbol bio i tłumaczy, że do tych pojemników będziemy wrzucać wszystkie skórki owoców, resztki jedzenia, gałęzie, trawę. To tu wyrzucilibyśmy te wszystkie rzeczy (wskazuje na znajdujące się obok odpady), których nie mogliśmy umieścić w żadnej obręczy, bo nie nadają się do przetworzenia.

  5. „Segregacja śmieci”. Dziecko z pomocą rodzica wycina pojemniki do segregowania śmieci oraz same śmieci i dopasowuje surowce do odpowiednich pojemników na zasadzie puzzli.

  6. „Co to jest?” – rysowanie palcem na plecach. Zabawa w parach. Rodzic z dzieckiem nawzajem rysują sobie na plecach różne przedmioty i zgadują, co to jest. Zaczynają od prostych form, takich jak fala, piłka, choinka, serce, kwiatek, dom, przechodząc do trudniejszych – bałwan, ryba, samochód, człowiek, żaglówka.

  7. „Mój robot”- wykonanie robota z odpadów.

 

Opracowała: M.Ozga, M.Sałajczyk

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu