-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
NAUCZANIE ZDALNE 29.03.-09.04.2021r.
Propozycje zajęć dla dzieci 3-letnich
Temat dnia: Sprzątanie świata
Przebieg zajęć:
-
Przypomnienie piosenki „Sprzątanie Ziemi”
-
Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych.
Zagadka dla dzieci:
Bardzo proszę wszystkie dzieci, niech rzucają do mnie śmieci! (kosz na śmieci)
-
„Czy to się jeszcze przyda?” – rozmowa na temat recyklingu oraz zabawa dydaktyczna.
Na środku dywanu rodzic kładzie dwa większe np. pudełka. W jednym z nich znajduje się kartka ze znakiem recyklingu, a w drugim – kartka z przekreślonymznakiem recyklingu. Rodzic prezentuje znak recyklingu i tłumaczy, że umieszcza się go na produktach, które nadają się do powtórnego przetworzenia. Pokazuje dziecku takie produkty. Dziecko, wskazuje znaczek recyklingu. Rodzic na środku dywanu stawia koszyk lub worek z różnymi przedmiotami. Dziecko wybiera przedmiot (śmieć) z koszyka – papier, opakowanie kartonowe, pudełko, butelki: plastikową i szklaną, puszkę, pojemnik po serku, starą zabawkę – i wkłada go do wybranego pudełka. Rodzic rozmawia z dzieckiem o tym, czy wszystkie odpady znajdują się we właściwym miejscu.
-
„Gdzie z tym śmieciem?” – zabawa dydaktyczna. Potrzebne do zabawy: 3 obręcze lub pudełka z różnymi symbolami: papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne, przedmioty (śmieci) wykorzystane w poprzedniej zabawie, odpady bio. Rodzic rozkłada na podłodze trzy obręcze lub pudełka z różnymi symbolami: papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne. Tłumaczy dziecku co to są tworzywa sztuczne (to materiały sztucznie wytworzone przez człowieka, nie występują w naturze). Dziecko spacerują między obręczami, śpiewając piosenkę Wielkie sprzątanie. Umieszcza „śmieci” w odpowiedniej obręczy (papier, szkło lub metale i tworzywa sztuczne). Rodzic pokazuje dziecku symbol bio i tłumaczy, że do tych pojemników będziemy wrzucać wszystkie skórki owoców, resztki jedzenia, gałęzie, trawę. To tu wyrzucilibyśmy te wszystkie rzeczy (wskazuje na znajdujące się obok odpady), których nie mogliśmy umieścić w żadnej obręczy, bo nie nadają się do przetworzenia.
-
„Segregacja śmieci”. Dziecko z pomocą rodzica wycina pojemniki do segregowania śmieci oraz same śmieci i dopasowuje surowce do odpowiednich pojemników na zasadzie puzzli.
-
„Co to jest?” – rysowanie palcem na plecach. Zabawa w parach. Rodzic z dzieckiem nawzajem rysują sobie na plecach różne przedmioty i zgadują, co to jest. Zaczynają od prostych form, takich jak fala, piłka, choinka, serce, kwiatek, dom, przechodząc do trudniejszych – bałwan, ryba, samochód, człowiek, żaglówka.
-
„Mój robot”- wykonanie robota z odpadów.
Opracowała: M.Ozga, M.Sałajczyk
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |