Menu

NAUCZANIE ZDALNE 29.03.-09.04.2021r.

Propozycje zajęć dla dzieci 3-letnich

Temat: Na świątecznym stole

Przebieg zabaw:

-„Świąteczny stół”– zabawa słowna. Kształtowanie umiejętności formułowania skojarzeń. Rodzic zadaje pytanie dziecku, z czym kojarzy mu się słowo „świąteczny stół?” Zabawa toczy się do momentu wyczerpania pomysłów.

-„Ciepło – zimno” – Doskonalenie umiejętności orientacji w przestrzeni. Rodzic chowa w pokoju przedmiot związany z Wielkanocą. Zadaniem dziecka jest znalezienie przedmiotu. Aby ułatwić dziecku poszukiwania, rodzic naprowadza je słowami „ciepło” lub „zimno”. Gdy przedmiot zostanie odnaleziony przez dziecko, rodzic nagradza je brawami.

-„Jakie potrawy postawimy na świątecznym stole?” – szukanie odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza Danuty Gellner pt.„Obudziły się pisanki”. Utrwalenie nazw tradycyjnych potraw świątecznych. Rodzic pokazuje dziecku ilustracje dotyczące tego, co powinno się znaleźć na świątecznym stole: ozdoby (kurczęta, baranki, zajączki, kraszanki, pisanki, bazie), produkty ze święconki (jajka, kiełbasa, chleb, chrzan, sól), ciasta (mazurek, babka), potrawy (jajka, barszcz biały).

-Rodzic czyta dziecku wiersz: "Obudziły się pisanki" D. Gellner

Obudziły się pisanki wielkanocnym rankiem i wołają:

Patrzcie! Tu na stole same niespodzianki!

Bazie srebrno – białe i baranek mały.

Ten baranek ma talerzyk, skubie z niego owies świeży A baby pękate w cukrowych fartuchach Śmieją się wesoło od ucha do ucha!

-Pytania kierowane do dziecka na podstawie wiersza: Co na wielkanocnym stole zobaczyły pisanki? Jakie jeszcze rzeczy możemy postawić na stole? „Stół wielkanocny”. Utrwalenie nazw tradycyjnych potraw świątecznych.

-„Życzę Ci…”– zabawa dydaktyczna. Rozwijanie umiejętności składania życzeń. Rodzic tłumaczy dziecku, czego życzą sobie wzajemnie ludzie podczas Świąt Wielkanocnych dzieląc się jajkiem: dużo zdrowia, radości, pogody ducha, smacznego jajka, mokrego lanego poniedziałku itp. Dziecko próbuje samo złożyć życzenia bliskiej osobie.

-„Babki wielkanocne”– modelowanie masy solnej w foremce. Kształtowanie drobnych mięśni dłoni. Dziecko umieszcza masę solną lub plastelinę w małej foremce, dokładnie przyciskając ją palcami. Odwraca foremkę i, uderzając nią rytmicznie o stół, wydobywa babkę. (potrzebne: mąka, sól, woda, plastelina, mała foremka)

- Zajęcia wyrównawcze i rozwijające- Rodzic pomaga dziecku, które ma trudności z trzymaniem kredki. Pokazuje, którymi palcami i w którym miejscu chwytamy kredkę. Proponuje wykonanie karty świątecznej poprzez narysowanie na kartoniku A5 elementów związanych z Wielkanocą

 

Opracowała: M.Ozga, M.Sałajczyk

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu