-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
NAUCZANIE ZDALNE 29.03.-09.04.2021r.
Propozycje zajęć dla dzieci 3-letnich
Temat: Na świątecznym stole
Przebieg zabaw:
-„Świąteczny stół”– zabawa słowna. Kształtowanie umiejętności formułowania skojarzeń. Rodzic zadaje pytanie dziecku, z czym kojarzy mu się słowo „świąteczny stół?” Zabawa toczy się do momentu wyczerpania pomysłów.
-„Ciepło – zimno” – Doskonalenie umiejętności orientacji w przestrzeni. Rodzic chowa w pokoju przedmiot związany z Wielkanocą. Zadaniem dziecka jest znalezienie przedmiotu. Aby ułatwić dziecku poszukiwania, rodzic naprowadza je słowami „ciepło” lub „zimno”. Gdy przedmiot zostanie odnaleziony przez dziecko, rodzic nagradza je brawami.
-„Jakie potrawy postawimy na świątecznym stole?” – szukanie odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza Danuty Gellner pt.„Obudziły się pisanki”. Utrwalenie nazw tradycyjnych potraw świątecznych. Rodzic pokazuje dziecku ilustracje dotyczące tego, co powinno się znaleźć na świątecznym stole: ozdoby (kurczęta, baranki, zajączki, kraszanki, pisanki, bazie), produkty ze święconki (jajka, kiełbasa, chleb, chrzan, sól), ciasta (mazurek, babka), potrawy (jajka, barszcz biały).
-Rodzic czyta dziecku wiersz: "Obudziły się pisanki" D. Gellner
Obudziły się pisanki wielkanocnym rankiem i wołają:
Patrzcie! Tu na stole same niespodzianki!
Bazie srebrno – białe i baranek mały.
Ten baranek ma talerzyk, skubie z niego owies świeży A baby pękate w cukrowych fartuchach Śmieją się wesoło od ucha do ucha!
-Pytania kierowane do dziecka na podstawie wiersza: Co na wielkanocnym stole zobaczyły pisanki? Jakie jeszcze rzeczy możemy postawić na stole? „Stół wielkanocny”. Utrwalenie nazw tradycyjnych potraw świątecznych.
-„Życzę Ci…”– zabawa dydaktyczna. Rozwijanie umiejętności składania życzeń. Rodzic tłumaczy dziecku, czego życzą sobie wzajemnie ludzie podczas Świąt Wielkanocnych dzieląc się jajkiem: dużo zdrowia, radości, pogody ducha, smacznego jajka, mokrego lanego poniedziałku itp. Dziecko próbuje samo złożyć życzenia bliskiej osobie.
-„Babki wielkanocne”– modelowanie masy solnej w foremce. Kształtowanie drobnych mięśni dłoni. Dziecko umieszcza masę solną lub plastelinę w małej foremce, dokładnie przyciskając ją palcami. Odwraca foremkę i, uderzając nią rytmicznie o stół, wydobywa babkę. (potrzebne: mąka, sól, woda, plastelina, mała foremka)
- Zajęcia wyrównawcze i rozwijające- Rodzic pomaga dziecku, które ma trudności z trzymaniem kredki. Pokazuje, którymi palcami i w którym miejscu chwytamy kredkę. Proponuje wykonanie karty świątecznej poprzez narysowanie na kartoniku A5 elementów związanych z Wielkanocą
Opracowała: M.Ozga, M.Sałajczyk
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |