-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- Ogólnopolski program edukacyjny „Zdrowo i sportowo”
- Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
- Program edukacyjny „Kodowanie na dywanie”
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców - Ramowy rozkład dnia
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- Ogólnopolski program edukacyjny „Zdrowo i sportowo”
- Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
- Program edukacyjny „Kodowanie na dywanie”
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
nauczanie zdalne 25.05-12.06.2020
Zadania dla dzieci 6-letnich
Temat: Nieznajome zwierzę
Cele:
- utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas kontaktu z nieznajomymi zwierzętami
- poszerzanie zasobu słownictwa o pojęcia związane z pierwszą pomocą
- rozwijanie umiejętności konstrukcyjnych
- rozwijanie fantazji i wyobraźni
Propozycje:
1. „Głos”- zabawa słuchowa. Dziecko siedzi z zamkniętymi oczami. Rodzic zmienia głos i naśladuje np.; szczekanie psa, a dziecko odgaduje nazwy zwierząt.
2. „Pies przyjacielem człowieka”- rodzic pokazuje ilustracje psów różnych ras, podaje nazwy. Rozmowa na temat powiedzenia: Czy pies jest przyjacielem człowieka? Jeśli tak, to w jakich sytuacjach przejawia przyjaźń?
3. „Bądźmy bezpieczni”- tworzenie kodeksu właściwego zachowania się wobec nieznanych zwierząt. Zwrócenie uwagi na: pies, gdy zamierza zaatakować, wysyła następujące sygnały: jeży sierść, „kładzie” uszy, stoi na sztywnych łapach, ma uniesiony ogon, ma odsłonięte, dobrze widoczne zęby, warczy. Jeśli pies zaatakuje, należy; Zachować spokój. Wezwać pomoc. Nie uciekać. Nie szarpać się. Nie patrzeć mu w oczy. Przyjąć pozycję „żółwia”(spleść dłonie do wewnątrz, schować kciuki do środka, założyć ręce na kark i osłonić nimi również uszy, przykucnąć, przyciągnąć głowę do kolan, rozstawić stopy na zewnątrz).
4. „Niebezpieczna dżungla”- zabawa muzyczno-ruchowa. Dziecko maszeruje po pokoju-wybiera się do dżungli, w której czyha wiele niebezpieczeństw. Na hasło wykonują instrukcje: Śpiący lew (chodzą cicho na palcach), Zwisający wąż (schylają się i idą pochylone blisko podłogi), Rwący strumień (ostrożnie przeskakują po kamieniach).
5. „Moje zwierzątko”- praca plastyczna. Materiały potrzebne do wykonania pracy plastycznej: rajstopy, gumki recepturki, wata, mazaki, papier kolorowy lub bibuła, wstążki. Dziecko zastanawia się, jak z zebranych materiałów wykonać psa, kota lun inne zwierzątko.
6. Praca z książką- 37b
7. „Znawca zwierząt”- quiz. Rodzic wspólnie z dzieckiem układa pytania i odpowiedzi do quizu o zwierzętach. Wyodrębniają kategorie: zwierzęta dzikie i hodowlane. Tworzą bank pytań, które rodzic zapisuje na pojedynczych karteczkach. Na koniec przeprowadza quiz.
E.Kubiak, M.Sałajczyk, I.Dziuba, A.Rypkowska
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |