-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- Ogólnopolski program edukacyjny „Zdrowo i sportowo”
- Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
- Program edukacyjny „Kodowanie na dywanie”
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców - Ramowy rozkład dnia
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- Ogólnopolski program edukacyjny „Zdrowo i sportowo”
- Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
- Program edukacyjny „Kodowanie na dywanie”
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
nauczanie zdalne 25.05-12.06.2020
Zadania dla dzieci 4-letnich
Temat: Ciemność jest niezwykła!
Cel zajęć:
- wdrażanie do umiejętności niwelowania strachu przed ciemnością
Propozycje:
1. „Szukamy ciemności”– zabawa przygotowująca do tematu dnia.
Dziecko z rodzicem chodzą i szukają najciemniejszego miejsca. Po wspólnym ustaleniu, gdzie ono jest, udają się tam i siadają. Oboje zamykają oczy, trzymając się za ręce. Chwilę przebywają w tym miejscu, a potem dziecko opowiada rodzicowi jak czuło się w ciemności.
2. „Ciemność jest niezwykła!” – rozmowa na temat ciemności i oswajania się z nią na podstawie doświadczeń dziecka i wiersza Ewy Szelburg-Zarembiny pt. „Ciemnego pokoju nie trzeba się bać”. Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat ciemności i lęków z nią związanych. Następnie czyta wiersz.
Rodzic zadaje dziecku pytania:
Dlaczego ciemnego pokoju nie trzeba się bać?
Jakie postaci z bajek możemy sobie wtedy wymyślić?
Co wy widzicie, gdy jesteście w ciemnym pokoju?
Czy to jest miłe? Dlaczego?
Jaką miłą postać chcielibyście zobaczyć w swoim ciemnym pokoju? Dlaczego?
3. Zestaw ćwiczeń ruchowych.
„Figurka” – dziecko biega po pokoju w rytm utworu „Bolero” Maurice’a Ravela (dostępny w Internecie).
Po zatrzymaniu nagrania rodzic mówi:
Figurko, figurko zamień się w...
− tutaj pada nazwa przedmiotu, zwierzęcia lub rośliny, w zależności od wyobraźni rodzica.
Zadaniem dziecka jest przybranie wymyślonej pozy i zastygnięcie w bezruchu na kilka sekund.
Po chwili rodzic ponownie włącza muzykę, a dziecko biega po pokoju.
„Skręt w prawo i w lewo”
Dziecko dobiera się w parę z rodzicem, oboje siadają na kocyku tyłem do siebie, dotykając się plecami. Na sygnał rodzica wykonują równocześnie obrót w prawo, klaszcząc w dłonie partnera, a następnie w lewo.
E.Kowalczyk, R. Sosnowska, A.Szcześniak, K.Szaforska, M. Puchała
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |