Menu

nauczanie zdalne 15.06-30.06.2020

Zadania dla dzieci 4-letnich
Temat: Przyszło LATO! 

Cele ogólne: 
-Zachęcenie do aktywności ruchowej,
-Kształtowanie umiejętność słuchania tekstu, 
-Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat, 
- Rozróżnianie lewej i prawej strony ciała, 
- Rozwijanie sprawności manualnej, 
- Rozwijanie wyobraźni.

Propozycje:
1. Gimnastyka – ruch to zdrowie. https://www.youtube.com/watchv=cVJWqHq4dDs&feature=youtu.be 
2. Wysłuchanie wiersza pt. „ Lato wreszcie!” Urszula Kozłowska "
Już̇ walizki w bagażniku, torba, plecak, pięć koszyków... 
Czy na pewno wszystko mamy?!
Bo za chwilę wyjeżdżamy! 
Tata już przy kierownicy, denerwuje się i krzyczy. 
Szkoda przecież każdej chwili!
 – Jedźmy w końcu, moi mili! 
Lato, lato, lato wreszcie 
Nie będziemy siedzieć w mieście! 
Wszyscy więc wsiadają prędko: 
Dziadek Władek z wielką wędką̨,
Babcia z kotem, pies nasz, Ciapek, 
Mama (niosąc stos kanapek), 
Moja siostra z parasolką i braciszek z deskorolką, 
potem ja z piłkami dwiema... lecz już dla mnie miejsca nie ma! Lato, lato, lato wreszcie, Czy będziemy siedzieć w mieście? 
Tata mówi: – Nie ma strachu, jeszcze miejsce jest na dachu. 
Więc mi trochę zrzedła minka:
 – Ja na dachu? Ja... dziewczynka? 
Tata tylko kręci głową:
 – Cóż za pomysł, daję słowo?! 
Oj! Córeczko moja mała, coś ty sobie ubzdurała? 
Lato, lato, lato wreszcie, 
Nie będziemy siedzieć w mieście! 
Już na dachu stos bagaży, 
a ja uśmiech mam na twarzy. 
Siedzę sobie obok mamy, no i wreszcie wyjeżdżamy!
 Słońce nam wskazuje drogę – już doczekać się̨ nie mogę! 
Wiem, że w dali na nas czeka 
Las szumiący, łąka, rzeka... 
Lato, lato, lato wreszcie, 
Nie będziemy siedzieć w mieście! 

3. Pytania do wiesza: O czym jest wiersz? Dokąd wyjeżdżają̨ bohaterowie wiersza? Co ze sobą zabierają? Jakie macie plany na wakacje? Jak będziecie spędzać czas na wakacjach? 

4.Masaż relaksacyjny – „ Lewa-Prawa” Posmaruję prawą nogę, żeby poszła w długą drogę (masujemy nóżkę), nakremuję lewą nogę, bo na jednej iść nie mogę (masujemy drugą nóżkę). Twoją małą, prawą nóżkę wnet położę na poduszkę (kładziemy nóżkę na bok), a dla twojej lewej nóżki mam masażyk na paluszki. Pomasuję ci paluszki u twej małej, lewej nóżki (masujemy paluszki dziecka). Prawa nóżka też je ma. Kto je pomasuje? Ja! (zmieniamy nóżkę) 

5. Praca plastyczna – łódki z arbuza. Potrzebne rzeczy: - łupina z arbuza - wykałaczka - karta papieru technicznego (kolor taki jak chcecie) - nożyczki Trzeba przygotować odpowiedni kawałek łupiny. Z kartki papieru należy wyciąć trójkąt prostokątny. Trójkąt należy przekłuć (tak jak na załączonym obrazku poniżej). Na koniec wbijamy maszt do skórki i łódka jest gotowa. 

 

K.Szaforska, A. Szcześniak, R.Sosnowska, M. Puchała

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu