-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
nauczanie zdalne 15.06-30.06.2020
Zadania dla dzieci 5-letnich
Temat: Letnie smakołyki
Cele:
- poszerzanie słownika dzieci o przymiotniki związane z określaniem smaków lodów;
- doskonalenie umiejętności porównywania obiektów;
- doskonalenie motoryki małej;
Propozycje zabaw:
1. „Smaki lata” – zajęcia dydaktyczne, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, przeliczanie, porównywanie liczb. R. pyta dziecko, z jakimi smakołykami kojarzy mu się lato. Odpowiedzi zapisuje na kolorowych karteczkach samoprzylepnych. Selekcjonuje odpowiedzi dziecka techniką słoneczka (powtarzające się słowa to jeden z promieni). Podobne obiekty mogą leżeć obok siebie, np. lody i cukierki (bo to słodycze). Dziecko liczy powtarzające się odpowiedzi i próbują wybrać ulubiony smakołyk. Liczenie karteczek porównywanie liczby obiektów.
2. „Lody” – dyskusja na temat powstawania lodów i ich właściwości. R. pyta dzieci:
Z czego robi się lody? Dlaczego lody są zimne? Gdzie trzyma się lody? Dlaczego lody rozpuszczają się na słońcu. Czy lody muszą być zimne? Czy jadłeś kiedyś ciepłe lody?
3. „Bananowe lody” – przygotowanie lodów. R. wraz z dzieckiem przygotowuje lody
z bananów. Przekrajają owoce na pół, nabijają na patyczki do lodów, maczają
w jogurcie greckim i w różnych posypkach. Na koniec wkładają do zamrażalnika.
4. „Zabawa matematyczna z pomponami” – zabawa doskonaląca chwyt i przeliczanie. R. przynosi kolorowe pomponiki, kulki polimerowe lub inne okrągłe przedmioty możliwe do przenoszenia za pomocą szczypiec kuchennych. Dziecko dzieli je na grupy. Przed każdą grupą pomponów leżą karteczki z liczbami od 1 do 10 oraz rozsypane kuleczki. Dzieci mają za zadanie położyć przy każdej karteczce odpowiednią liczbę kulek, przenosząc pompony za pomocą szczypiec.
M. Gryz, A.Kasprowicz, M.Nalej, E.Kowalczyk
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |