Menu

nauczanie zdalne 25.05-12.06.2020

Zadania dla dzieci 5-letnich
Temat: Wszystkie dzieci nasze są                                                                                                                                              

Cele:          
- rozwijanie inteligencji interpersonalnej
- doskonalenie umiejętności zadawania pytań i kategoryzacji
- poznanie nowej techniki plastycznej
                                                                            
Propozycje:   
1. „Zabawa ruchowa "Figurki" - Rodzic puszcza muzykę, dziecko tańczy do muzyki. W niespodziewanym momencie Rodzic zatrzymuje muzykę. Zadaniem dziecka jest zastygnąć bez ruchu, kiedy panuje cisza, do momentu, gdy ponownie usłyszy muzykę.

2. „Dzieci świata" rozmowa z użyciem planszy obrazkowej (dostępnej na stronie) https://eurotest.pl/home/42-dzieci-swiata.html                                                                            
Pytamy dziecko, czy wszystkie dzieci na poniższym obrazku są takie same? Dlaczego nie? Czym się różnią? Jak myślisz, dlaczego się różnią? Rozmawiamy z dzieckiem o tym, że dzieci z całego świata różnią się wyglądem, mogą różnić się kolorem skóry, językiem którego używają, mogą wierzyć w innego boga, różnić się sprawnością lub niepełną sprawnością swoich ciał. Uświadamiamy dziecko, że pomimo różnic , inne dzieci też mogą być mądre, zabawne i mogą być naszymi przyjaciółmi. Upewniamy, że warto kogoś poznać , zanim go ocenimy i nie powinniśmy zniechęcać się do kogoś tylko dlatego, że się od nas różni.                                                                                    
3.„Zgadnij, kto to?” – zabawa w zadawanie pytań.
Rodzic wybiera jedno dziecko z powyższej ilustracji, nie mówi o swoim wyborze.
Dzieci zadają pytania i na tej podstawie próbują odgadnąć, o które dziecko chodzi. Mogą zdawać tylko pytania zamknięte, np.: Czy to dziewczynka? Czy to dziecko nosi okulary? Czy wybrane dziecko ma długie włosy? Kiedy dziecko upewni się, o którą postać chodzi, wskazuje ją palcem. Następuje zamiana ról, teraz dziecko wybiera postać, a Rodzic zadaje pytania i zgaduje.

4. Wykonanie pracy plastycznej "Mój szalony portret". Potrzebujemy kartki rysunkowej, kredek, farb akwarelowych i słomki. Najpierw rysujemy swoją twarz starając się by była w miarę duża. Potem za pomocą pędzelka nanosimy jak największą ilość dobrze rozwodnionej farby akwarelowej i umieszczamy krople wokół głowy jakby to były włosy. Następnie dmuchamy słomką na krople tak, żeby rozprowadzić je w górę kartki. Tworzymy w ten sposób fantazyjną fryzurę. Resztę postaci malujemy pędzelkiem.

5. Nauka refrenu piosenki „Jesteśmy dziećmi” https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ Śpiewające Brzdące - Jesteśmy dziećmi - Piosenki dla dzieci
Słowa refrenu:                                                                                                                           
Jesteśmy dziećmi, chcemy miłości. Jesteśmy dziećmi, chcemy radości.                                        

Chcemy by często tulono nas, i żeby miło płynął nam czas.


 
E.Kowalczyk, A.Kasprowicz, M.Gryz, M.Nalej, E.Kłopotowska

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu