Menu

Dane kontaktowe

Miejskie Przedszkole nr 1
 
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68

przedszkole@mszczonow.pl

 

nauczanie zdalne 25.05-12.06.2020

Zadania dla dzieci 4-letnich

Temat: CO ZROBIĆ, GDY CHCE MI SIĘ PŁAKAĆ?

Cele zajęć: 
- Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami w sposób społecznie akceptowalny
- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.

Propozycje:


1. „Deszczowy kij” – wykonanie instrumentu. Kształtowanie drobnych mięśni dłoni.

Potrzebne: rolki po ręcznikach papierowych, folia aluminiowa, 2 małe kwadratowe kawałki papieru, miseczka z różnymi nasionami lub kaszami.

Dziecko wykona instrument z rolki po ręcznikach papierowych. Zakleja dno rolki kwadratowym kawałkiem papieru, posmarowanym klejem. Chwytem „pęsetkowym”, dziecko przekłada nasiona do wnętrza tuby. Zakleja otwór tuby drugim kwadratowym kawałkiem papieru. Mocno ściska miejsca sklejenia, aby papier dobrze przywarł do tuby. Całość owija folią aluminiową. 

2. Rytmika – zabawy umuzykalniające. Poruszanie się do rytmu granego przez rodzica na tamburynie, lub do puszczonej muzyki: marsz, podskoki, bieg.

3. Ćwiczenia oddechowe „Trudne słowa”. 

Dziecko bierze wdech, a na wydechu wymawia różne słowa 
(gratka, zagadka, płacze, kleksa, beksa), 
przedłużając brzmienie ostatniej głoski. 
Za drugim razem wymawia te same słowa, dzieląc je na sylaby. 

4.„Co zrobić, gdy chce mi się płakać?” – formułowanie odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dziecka.

Dziecko wraz z rodzicami siedzą na dywanie. Rodzice rozmawiają z dzieckiem na temat płaczu. 
Zadaje pytania: 
Z jakiego powodu czasem płaczesz? 
Co robi wtedy twoje rodzeństwo, babcia, dziadek? 
Czy radzisz sobie z płaczem? 
Kiedy przestajesz płakać? 
Co lub kto ci w tym pomaga? 
Czy płacz jest nam czasem trochę potrzebny? Kiedy? Dlaczego? 
Jak się nazywa osoba, która bardzo często płacze bez powodu? 
Jak my można pomóc takiej osobie?

5. Praca plastyczna „Rozśmieszamy płaczącego” – wykonywanie rozweselających okularów. Doskonalenie umiejętności manualnych.

Potrzebne: kolorowy papier; nożyczki; klej; prosty szablon z kartonu do odrysowania okularów.

Dziecko wycina szablon okularów, ozdabia je i koloruje. Dokleja jakieś śmieszne elementy: krzaczaste brwi, długi nos, zwisające serpentyny. Dziecko chodzi w okularach i podchodzi do domowników, robi śmieszne miny i rozśmiesza ich. 
Dodatkowo, jeśli dziecko jest chętne można zrobić różowe szybki w swoich okularach. 
Potrzebne: kawałki folii plastikowej (np. z koszulki na dokumenty); różowy lub czerwony flamaster.
Dziecko koloruje kawałek folii plastikowej, np. z koszulki na dokumenty, różowym lub czerwonym flamastrem. Zakłada okulary i ogląda świat w różowych barwach. 

R.Sosnowska, A.Szcześniak, K. Szaforska, M. Puchała

Wróć

Odnośniki

Kontakt

 

imię i nazwisko inspektora; Łukasz Kalinowski 
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu