Zadania dla dzieci 4-letnich
Temat: CO MNIE CIESZY?
Cele zajęć:
- kształtowanie umiejętności nazywania własnych emocji i uczuć
- doskonalenie umiejętności odczytywania sygnałów niewerbalnych
Propozycje:
1. „Co mówi lusterko?”– zabawa dydaktyczna. Wdrażanie do umiejętności rozpoznawania swoich uczuć.
Rodzic rysuje buźki przedstawiające różne uczucia: radość, smutek, zdziwienie, strach. Przypomina nazwy tych uczuć, pokazując rysunki. Dziecko patrzy na siebie w lusterku, mówiąc: Teraz jestem… smutny, wesoły, zdziwiony, przestraszony.
2. „Znaki uczuć”– zabawa dydaktyczna. Uświadomienie dzieciom przeżywanych emocji.
Dziecko mówi jakie uczucia widnieją na obrazkach narysowanych wcześniej i próbuje zrobić taką minę, jaka znajduje się na wybranym przez rodzica obrazku. Podaje przykłady sytuacji, podczas których przeżywało te uczucia.
3. „Co mnie cieszy?” – opowiadanie dziecka na temat sytuacji wywołujących radość.
Dziecko wybiera obrazek przedstawiający „radość” i opowiada jakie sytuacje wywołują w nim to uczucie.
4. „Cieszy mnie taniec”– improwizacje taneczne do wybranej piosenki. Doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej.
Rodzic zadaje pytanie: Jak się czujesz po tańcu?
E.Kowalczyk, M. Puchała, A.Szcześniak, K.Szaforska, R.Sosnowska
