Menu

nauczanie zdalne 25.05-12.06.2020

Zadania dla dzieci 6-letnich                                                               
Temat: MÓJ TATA

Cele:

-utrwalenie umiejętności opisywania postaci słowami, ruchem, gestem; 
-kształtowanie kompetencji językowych poprzez wypowiadanie się zdaniami złożonymi;

-doskonalenie umiejętności rozpoznawanie liter, kształtowanie sprawności manualnej. -rozwijanie aktywności ruchowej, sprawności fizycznej i koordynacji. 
-rozwijanie ekspresji twórczej.

Propozycje:
1. Zestaw ćwiczeń:
„ Dla mamy” – dziecko w parze z mamą wykonuje gesty, o których mowa w piosence: 
Nasza mama, mama zadumana, mama zadumana cały dzień, 
błądzi myślami daleko, codziennie przypala mleko, 
na łące zrywa kwiaty i sól sypie do herbaty.
„Taniec dla rodziców” – dziecko w parze z rodzicem tańczy do wybranej muzyki na gazecie, tak by nie wyjść stopami poza jej granice. Rodzic wypowiada komendy: Na prawej nodze, Na lewej nodze, W kółeczko.  
„Razem z rodzicami” – dziecko i rodzic rzucają piłeczkami (można zrobić je z podartych gazet, które zgniatamy w ręku) do 2 koszy ustawionych w pewnej odległości. Wygrywa ten kto ma więcej piłeczek w koszu. 
„Rodzinnie” – zadaniem dziecka będzie złapać piłkę, którą rzucają do siebie rodzice. Jeżeli mu się uda – zamienia się miejscem z osobą, której rzut przejął. Zabawa toczy się dopóki dziecko mają ochotę. 

2. Mój tato – rozmowa na temat taty, inspirowana treścią wiersza. 
Kto opowiada ten wiersz – dziewczynka czy chłopiec. Jak wygląda twój tata? Jaki jest? Co robisz wspólnie z nimi? Kim jest z zawodu? Jakie ma hobby?
"Mój tato" Bożena Forma 
Chodzimy z tatą na długie spacery, 
mamy wspaniałe dwa górskie rowery. 
Po parku na nich często jeździmy 
i nigdy razem się nie nudzimy. 
Gdy mroźna zima nagle przybywa 
i ciepłym szalem wszystko okrywa, 
bierzemy narty i śnieżne szlaki 
wciąż przemierzamy jak szybkie ptaki. 
Często chodzimy razem do kina, 
lubimy obaj, gdy dzień się zaczyna. 
Takiego mieć tatę to wielkie szczęście 
– życzeń mu składam dziś jak najwięcej. 
3. „Tata i ja” – zabawa w parach z rodzicem. Dziecko odgrywa scenki, np. tata z dzieckiem idą na spacer, trzymając się za ręce; tata z dzieckiem kopią do siebie piłkę; tata z dzieckiem się siłują. Po pewnym czasie następuje zamiana ról. 
4. „Gdzie pracuje mój tata?” – zabawa słownikowa. Rodzic pyta dziecko, czy wie, na czym polega praca taty. Jakie zawody wykonują inni tatusiowe? – dziecko wymienia nazwy różnych zawodów. 
5.„Kim jest mój tata?” – pantomima. Dziecko naśladuje jakiś zawód, a Rodzic próbuje odgadnąć jego nazwę. Potem podaje korzyści, jakie daje on innym oraz dlaczego praca jest ważna w życiu ludzi. 
6.„Muszka dla Taty’’- praca plastyczna. Przygotować gąbkę do mycia naczyń, wstążkę lub tasiemkę - ok. 70 cm, cekiny/brokat lub papier kolorowy. Gąbkę w połowie przewiązujemy wstążką i muszka gotowa. Dla lepszego efektu można ją ozdobić cekinami, brokatem lub innymi drobiazgami.
7. Praca z KP4.25a – odnajdywanie różnic między ilustracjami, przeliczanie pieniędzy, tworzenie zbiorów. 
8. Praca z KP4.25b – czytanie zdań opisujących tatę, pisanie po śladzie ołówkiem, rysowanie zgodnie z instrukcją. 
9.„Piosenka dla taty” – wysłuchanie piosenki, nauka refrenu na pamięć.    link -https://www.youtube.com/watch?v=hiYZStxAZpI&list=RDhiYZStxAZpI&start_radio=1)


Zadanie dla chętnych:
„Mój tata w pracy” – praca plastyczna dowolną techniką, dziecko przedstawia tatę w pracy. Pomoce: kartki, kredki, farby, kolorowy papier i inne 


                                Opracowała: E. Kubiak, M. Sałajczyk, I. Dziuba,  A. Rypkowska

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu