Menu

Dane kontaktowe

Miejskie Przedszkole nr 1
 
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68

przedszkole@mszczonow.pl

 

nauczanie zdalne 25.05-12.06.2020

Zadania dla dzieci 5-letnich
Temat: Mój tata

Cele:
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- przypomnienie nazw zawodów określanych jako męskie
- uwrażliwienie na emocje i odczucia innych

Propozycje:
1. „Wesoły tata” – praca z wierszem Piotra Pollaka. Rodzic czyta dziecku wiersz:
Mój tata jest niepoważny,
ciągle się ze mnie śmieje.
Kiedy ja mówię:
-Wciąż rosnę!
On mówi:
-Skąd, ty malejesz!
Nie lubisz kaszy na mleku,
zostawiasz ser i warzywa,
więc wcale nie rośniesz, nie tyjesz,
tylko wciąż ciebie ubywa!
Staniesz się taki malutki,
że w krasnoludka się zmienisz,
będziesz się kąpać w akwarium,
i drzemać w mojej kieszeni.
Nie pójdziesz na spacer z pieskiem,
tylko z chomikiem lub z myszką,
Ja na to:
- Dobrze, tato, 
jutro na obiad zjem wszystko.
Ale ty razem ze mną
chrup marchew i sałatę,
bo jak się zmienię w zająca,
chcę mieć zająca – tatę.
Po przeczytaniu wiersza rodzic zadaje dzieciom pytania: O czym był wiersz? Kto wystąpił w wierszu? Z czego śmiał się tata chłopca?  Dlaczego chłopiec chciał, żeby tata jadł z nim marchew i sałatę? W czym chcecie naśladować swojego tatę?
2. „Daj mi rękę tato” – słuchanie piosenki i próby śpiewania refrenu. Przed wysłuchaniem piosenki dostępnej w linku: https://www.youtube.com/watch? v=ZxgFEtsfIBs proponujemy, by dziecko nauczyło się słów refrenu: Tato, tato jak dobrze że, jesteś zawsze blisko i kochasz mnie. Tato, tato nigdy nie smuć się i pamiętaj, ja też kocham Cię. Następnie dziecko słucha piosenki i podczas refrenu włącza się do wspólnego śpiewania.
3. .„Słoneczko z tatą” –  Na dużym papierze R. przykleja lub zapisuje wyraz TATA. Dziecko podaje przymiotniki kojarzące im się z tym słowem. R. zapisuje je w formie słoneczka na kartce. (Uwaga! Zapisujemy wszystkie przymiotniki). Dopuszcza się przymiotniki nacechowane pozytywnie, ale również negatywnie. Tata może być zmęczony, zniecierpliwiony itd.  
4. „Mój tata…” – technika niedokończonych zdań. – zabawa słowna. Rodzic zaczyna zdanie dotyczące taty, np.: Mój tata jest…, Mój tata lubi…, Mój tata nie lubi…, Ulubionym kolorem mojego taty jest…, Z tatą lubię najbardziej…, Mój tata jest najlepszy, ponieważ… . Zadaniem dziecka jest dokończenie zdań.
5.  „Zawody tatusiów”- zabawa dydaktyczna . Rodzic zadaje dziecku pytanie: czy wiesz jaki zawód wykonuje tata? Jeśli dziecko nie wie, trzeba dziecku podać potrzebne informacje na temat  zawodu taty. Następnie prowadzimy rozmowę na temat różnych zawodów wykonywanych przez mężczyzn, zdając pytanie: Jakie inne zawody mogą wykonywać tatusiowie?                            
6. „Poznajemy miejsca pracy i zawody”- film dostępny w linku: https://www.youtube.com/watch?v=zYkJUgCDdyc                                                                  
7. „Portret taty”- zabawa plastyczna. Przyjrzyj się tacie bardzo dokładnie. Zobacz jaki ma kolor oczu, jaki ma kształt nosa, kolor włosów i jaka jest ich długość, jaki ma zarost na twarzy, czy nosi okulary.  A potem na całej kartce z bloku narysuj taty twarz, portret.

E. Kowalczyk, A. Kasprowicz, M. Nalej, M. Gryz

Wróć

Odnośniki

Kontakt

 

imię i nazwisko inspektora; Łukasz Kalinowski 
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu