-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
nauczanie zdalne 27.04-22.05.2020
Zadania dla dzieci 5-letnich
Temat: Gdzie słychać muzykę?
Cele:
- Doskonalenie umiejętności kodowania i postępowania zgodnie z instrukcją.
- Utrwalenie aspektu porządkowego liczb.
Propozycje zabaw:
1. „Gdzie można usłyszeć muzykę” – mapa myśli. Dziecko podaje swoje propozycje (miejsc typowych i nietypowych). Rodzic zadaje dziecku pytania?
Jak nazywa się specjalne miejsce, gdzie można słuchać koncertów muzyki klasycznej? (filharmonia)
Gdzie odbywają się przedstawienie, w których głównie słychać muzykę klasyczną i śpiew? (opera)
Rodzic podsuwa dziecku również inne propozycje np. kościół, szkoła muzyczna, koncertu plenerowe.
2. „Jak zapisać muzykę?” – burza mózgów, zapoznanie dzieci z nutami i pięciolinią. Rodzic prezentuje dziecku partyturę i wyjaśnia, że muzykę zapisuję się za pomocą nut i linii.
3. „Co to za linie?” – zapoznanie z pięciolinią. Rodzic rysuje na kartce pięciolinie. Dziecko wspólnie z rodzicem przelicza linię (od dołu), następnie rodzic daje dziecku pięć kartoników z zapisanymi liczbami od 1 do 5 i prosi aby dopasowało do pięciolinii liczby.
4. „Nutki” – zabawa. Dziecko otrzymuję karteczki z nutkami (np. ósemkami). Następnie ustawia je na pięciolinii według instrukcji rodzica np. pierwsza na trzeciej linii, druga na piątej linii, trzecia pod drugą linią.
5. „Jakie to uczucie” – blok zajęć o emocjach, zagadka.
Dopada Cię to chwilę przed występem na scenie,
gdy śpiewasz grasz na instrumencie lub gdy masz przedstawienie.
Czujesz niepokój przed tym przedsięwzięciem,
choć wiesz, że czeka Cię miłe przyjęcie.
Gdy ktoś na Ciebie patrzy, gdy oglądać Cię chce,
to nieprzyjemne uczucie właśnie ogarnia Cię (trema)
Rozmowa z dzieckiem na temat tremy. Rodzic zadaje pytania:
Co to jest trema?
Jakie to uczucie?
Kiedy można odczuwać tremę?
Co się z nami dzieje, gdy czujemy tremę?
Czy wy kiedyś odczuwaliście tremę?
W jakiej to było sytuacji?
Czy było to przyjemne uczucie?
Czy tremę można przezwyciężyć?
Kiedy to uczucie mija?
Opracowały: M. Nalej, M. Gryz, A. Kasprowicz
Skaczące nutki
Cele:
- doskonalenie pamięci poprzez naukę nowej piosenki,
- rozwijanie słuchu muzycznego,
- doskonalenie umiejętności rozróżniania dźwięków wysokich i niskich w muzyce,
- rozwijanie umiejętności przeliczania przedmiotów w zakresie dostępnym dziecku w aspekcie porządkowym.
- Nauka piosenki "Skaczące Nutki" - muzyka Barbara Kolago, słowa Dorota Gellner dostępna w linku: https://www.youtube.com/watch?v=_BBku3XKrdY
- Rozmowa na temat piosenki: Jak nazywały się nutki? Ile ich było? Co zrobiły?
- Dźwięki wysokie i niskie – zabawy przy muzyce Poruszanie się zgodnie z muzyka i poleceniami dostępne w linku https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU
- .„Zabawy na pięciolinii”- zabawa dydaktyczna.
Potrzebne będą: kartki z narysowana pięciolinią i zakrętki od butelek po napojach
Rozwijanie umiejętności przeliczania przedmiotów w zakresie dostępnym dziecku w aspekcie porządkowym.
Dz. umieszcza nakrętki- nuty na pięciolinii pod dyktando; przelicza linie w aspekcie porządkowym.
Rodzic proponuje zabawę w komponowanie muzyki, dziecko otrzymuje swoją pięciolinię i zestaw 6 nutek (nakrętek). Rodzic czyta wiersz, a zadaniem dzieci jest umieszczanie nutek zgodnie z jego treścią.
"Skaczące nutki" A. Bober
Pierwsza nutka, na pierwszej linii się ustawiła.
Druga nutka, na drugą linię wskoczyła.
Trzecia nutka, na trzeciej linii usiadła,
Czwarta nutka, na czwartą linie się wkradła.
Piąta nutka, na piąta linię się wspięła,
A szósta nutka nad liniami zasnęła.
E. Kowalczyk
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |