Menu
Menu
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
nauczanie zdalne 27.04-22.05.2020
Zadania dla dzieci 6-letnich
Temat: Mała orkiestra
Cele:
- rozwijanie słuchu fonemowego poprzez tworzenie i odtwarzanie rytmów słuchowych zawierających nazwy określonych instrumentów muzycznych
- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała
- utrwalenie umiejętności analizy sylabowej słów i nazw instrumentów muzycznych
- wyrabianie poczucia rytmu poprzez zabawę.
Propozycje:
1. Ćwiczenia:
- ,, Głowa, ramiona, kolana , palce”- zabawa ruchowa do piosenki . Dziecko z rodzicem śpiewa I pokazuje gestem słowa piosenki, dotykając odpowiednich czesci ciała.
- ,, Tańcząca piłka”- dziecko przy muzyce podrzuca piłkę rytmicznie, łapie ją i próbuje tańczyć
- ,, Instrumenty”- dziecko wyobraża sobie jakiś instrument i udaje, że na nim gra a rodzic jako dyrygent pokazuje pałeczką zwalnianie lub przyśpieszanie
- ,, Perkusja”- dziecko siada w siadzie skrzyżnym, plecy proste, rece na kolanach. Rodzic włącza muzykę a dziecko wystukuje rytm: klaszczac, uderzając o kolana, uderzając dłońmi o podłogę
2. ,, Dzielimy wyrazy na sylaby”- dziecko dzieli wyrazy na sylaby a wybrane w wybranych wyrazach dokonuje analizy głoskowej. Wyrazy- har-mo-nia, har-mi-der, Ho-ra-cy, Her-ba-ta, hia-cynt,, hu-laj-no-ga.
3. ,, Gramy na woreczkach”- dziecko bierze piłeczkę, wystukuje rytm , dzieląc nazwy instrumentów na sylaby- skrzypce, harmonia, harfa, kontrabas, fortepian, pianino, tamburino, marakasy, grzechotka
4. ,, Kraina muzyki”- oglądanie ilustracji w ,, Księdze zabaw z literami”str. 70-71, tworzenie zbiorów według instrukcji, czytanie prostych wyrazów związanych z instrumentami , zabawa z folią w paski
5. ,,Karty pracy”- cz. 4 17a I 17b
6. ,, Szlaczki, kropki i kreski”- po odydwu stronach karty z literką H,h
Opracowała:
M.Sałajczyk
I.Dziuba
E.Kubiak
A.Rypkowska