Zestaw ćwiczeń dla uczestników zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (dzieci sześcioletnie)
Drodzy Rodzice, bardzo proszę o systematyczną pracę z dziećmi w domu. Wszelkie zalecane ćwiczenia proszę wykonywać zaczynając od początku, ta kolejność uwzględnia bowiem stopniowanie trudności. Jeżeli dziecko napotka na trudności nie przechodzimy do zadania kolejnego dopóki nie poradzi sobie z bieżącym. Rodzice, którzy otrzymali wcześniej zalecenia do pracy w domu, proszeni są o prace w oparciu o udzielone wskazówki i porady.
W razie pytań lub wątpliwości zachęcam do kontaktu e-mail: ula_happy@o2.pl
Ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej
1) zgniatanie kulek z gazet jedną ręką, rzut kulkami do ściany (chodzi to o siłę rzutu, a nie o celność, wystarczy celowanie w ścianę, a nie w konkretny punkt)
2) plastelina - toczenie jedna ręka kuleczek, drugą wałeczków
Ćwiczenia na przekroczenie środkowej linii ciała
1) ruchy naprzemienne - dotykanie prawym kolanem do lewego łokcia i na odwrót
2) ćwiczenie leniwe ósemki (kreślenie leżących ósemek w powietrzu, zaczynając od środka, kierujemy w lewo do góry)
3) Motyl na suficie - głowa podniesiona do góry, dziecko kręci nosem na suficie ósemki
(w lewo od góry)
4) Wahadło dziecko dotyka podbródkiem do klatki piersiowej i porusza głową powoli od jednego ramienia do drugiego.
Ćwiczenia usprawniające funkcje słuchowe.
1) Wymawianie wyrazów z przeciąganiem samogłosek (ocet, igła, buty, dywan, sobota, koło)
2) Co słyszysz na początku w wyrazach: autobus, ul, agrest, indyk, ulica, orzech, ptaki, buty, dom, krzew, zwierzę
3) Co słyszysz na końcu w wyrazach: pole, okno, lala, maki, domy, sale, lato, pas, kot, noc, ser, rak, bal
4) Podziel wyraz na głoski: sok, waga, pajac, sobota, mak, teczka, samolot, owoce, ołówek, buda
5) Połącz głoski w wyrazy: k-o-r-a, p-a-cz-k-a, ch-a-t-a, p-ł-a-sz-cz, w-z-r-o-k, sz-l-a-k, t-e-l-e-f-o-n 6) Wymień wyrazy na podaną głoskę: n, p, d, s
Ćwiczenia usprawniające funkcje wzrokowe.
1) karta pracy – plątaninka wyrazowa , zadaniem dziecka jest dopasowanie literek w odpowiednie kratki a następnie odczytanie wyrazów. Karta nie wymaga drukowania, można przygotować kratki na dowolnej kartce i wpisywać do nich wytypowane przez dziecko literki, które następnie utworzą wyrazy.
Życzę powodzenia !
Urszula Kiejrys


