-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
16-24 marzec
ĆWICZENIA PAMIĘCI SEKWENCJI DLA DZIECI
Pamięć sekwencji jest bardzo ważna w funkcjonowaniu człowieka. Wykorzystujemy ją w trakcie realizowania codziennych czynności, np. podczas ubierania się. Musimy wtedy zapamiętać, co ubieramy w jakiej kolejności. A jazda samochodem to przecież też sekwencja konkretnych ruchów. Także podczas nauki szkolnej ważne jest zapamiętanie co po czym następuje, jakie są tego skutki, zapamiętanie zależności, regularności.
1. Wyjmując zakupy z torby układamy je po kolei na stole. Zadaniem dziecka jest zapamiętać i odtworzyć sekwencję. Ważne! Sami musimy zapamiętać kolejność zakupów.
2. Wieszając pranie zachęcamy dziecko do pomocy. W zależnościom tego co mamy do wywieszenia kierujemy do dziecka polecenia: „ Powieś w odpowiedniej kolejności niebieską bluzkę, zielone skarpetki i niebieskie spodenki. Gdy dziecko skończy kierujemy do niego następne polecenie: „Teraz zielona bluzka, żółte skarpetki i różowa spódniczka” itd.
3. Pozostajemy przy praniu. Tym razem mamy powieszoną odzież, a zadaniem dziecka jest poprzypinać ją spinaczami. Spinacze muszą być jednak użyte w odpowiedniej kolejności, np. biały, czerwony, zielony i niebieski, następnie niebieski, zielony, czerwony i biały itd.
4. Demonstrujemy dziecku w jakiej kolejności wieszamy pranie. Ściągamy je, a zadaniem dziecka jest powtórzyć daną czynność. Tak samo możemy zrobić z przyczepianiem prania spinaczami w odpowiednich kolorach.
opracowały : E.Kowalczyk, H. Kozłowska, R.Sosnowska, U.Kiejrys, M.Puchała
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |