Propozycje zajęć dla dzieci 6-letnich
Temat: Malujemy muzykę
Cele: wprowadzenie nazw dźwięków gamy C-dur do czytania: rozwijanie ciekawości poznawczej podczas obserwacji doświadczenia; kształtowanie wrażliwości na elementy muzyki-tempo, charakter, barwę.
Przebieg proponowanych zajęć
-
„Wiosenny krajobraz z brzozami”- zabawa muzyczno-plastyczna. Wysłuchanie utworu muzyki klasycznej „Wiosna” A. Vivaldiego. Dziecko maluje karton na różne kolory. Następnie z białego kartonu wydziera paski o szerokości 2cm różnej długości i komponuje z nich pień brzozy-czarną kredką rysuje krótkie kreski. Kompozycję nakleja na pomalowany karton. Na koniec pęczkami patyczków do uszu macznymi w jasnozielonej farbie plakatowej stempluje delikatnie liście.
-
„Wyżej-niżej”- zabawa słuchowa. Dziecko ma przed sobą dzwonki chromatyczne. Wygrywa dźwięk najdłuższy i najkrótszy.
-
„Kolorowe płytki”-zabawa dydaktyczna z mierzeniem. Dziecko otrzymuje 8 pasków w kolorach: zielony, niebieski, różowy, czerwony o różnych długościach. Dziecko porządkuje paski od najkrótszego do najdłuższego.
-
„Układamy gamy”- zabawa słuchowo-wzrokowa. Dziecko podpisuje paski z porzedniej zabawy sylabami zgodnie z tym, co mówi rodzic, wymienia kolejne nazwy dźwięków: do, re, mi, fa, sol, la, si, do.
Opracowała: I.Dziuba, M.Gyz, M.Nalej, B.Matulska
