Menu

NAUCZANIE ZDALNE 12-16.04.2021r.

Propozycje zajęć dla dzieci 3-letnich

Temat: Co można zobaczyć w bibliotece?

Przebieg proponowanych zajęć

  1. „Z czym ci to się kojarzy?” – zabawa ze słowem. Doskonalenie umiejętności kojarzenia słowa z elementami z nim związanymi. Dziecko siedzi na dywanie. Rodzic kładzie na środku książkę i zadaje pytanie: -Z czym kojarzy Ci się słowo „książka”? -Z czym ci się kojarzy słowo „księgarnia” a z czym „biblioteka”?

  2. „Książki”- ćwiczenia logopedyczne: Zamienimy na dosłownie chwilkę, nasze buzie w książki. Ciekawy jesteś jak? Zobacz: - „otwieranie i zamykanie książki” – otwiera i zamyka szeroko usta, – „przekładnie kartek w książce”- przesuwa czubek języka z jednego kącika ust do drugiego.

  3. „Zasady zachowania się w bibliotece” – rozmowa na temat zasad panujących w bibliotece na podstawie doświadczeń dzieci i fragmentów opowiadania Basia i biblioteka. Zapoznanie dzieci z zasadami działania biblioteki: wypożyczanie i oddawanie książek.

    „W bibliotece” Zofia Stanecka

    W poniedziałek przed obiadem pani Marta zaprosiła grupę Basi do kręgu.

    – Jutro zaraz po śniadaniu pójdziemy do biblioteki – powiedziała. – La, la, la… – zanuciła radośnie Anielka.

    – Co tam będziemy robić? – spytał Kuba.

    – No właśnie, kto wie, co robi się w bibliotece? – odpowiedziała pani pytaniem. Basia wyciągnęła rękę do góry. Babcia Marianna już dawno temu, chyba z rok wcześniej, zapisała ją do biblioteki.

    – W bili… bliotece są książki! – zawołała.

    – Zabiera się je do domu, a potem oddaje.

    – Ja bym nie oddał – oświadczył Karol.

    – Jak oddasz, to bierzesz inną. I tak w kółko. Oddajesz i dostajesz, oddajesz i dostajesz…

    – Za darmo? – upewniła się Zuzia.

    – Tak, Zuziu. – Pani włączyła się do rozmowy.

    – Książki z biblioteki pożycza się, nie kupuje. Dzięki temu każdą z nich może przeczytać wiele osób.

    – O książki trzeba dbać – wygłosiła Basia.

    – Nie można do nich chować kanapek. Ani czytać w wannie. Tata kiedyś o tym zapomniał i książka wykąpała się razem z nim. Potem powiedział, że trzeba ją będzie odkupić.

    – W… bi… liotece… jest… cicho – szepnął Titi. Wszyscy spojrzeli na niego ze zdziwieniem, bo Titi rzadko coś mówił sam z siebie. Pani skinęła głową.

  4. – W bibliotekach można pracować i czytać na miejscu. Trzeba zachować ciszę, żeby nie przeszkadzać innym. (…)

    Rodzic zadaje pytania: Dokąd wybierają się dzieci? Co robi się w bibliotece, o czym powiedziała Basia? Czy za książki w bibliotece trzeba płacić? W jaki sposób trzeba dbać o książki? Jak trzeba się zachowywać w bibliotece? Dlaczego? Kto z was był kiedyś w bibliotece? Co Ci się tam najbardziej podobało?

  5. „Umiem to zaśpiewać” – utrwalenie poznanych piosenek.

Opracowała: M.Ozga, M.Sałajczyk

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu