Menu

NAUCZANIE ZDALNE 29.03.-09.04.2021r.

Propozycje zajęć dla dzieci 3-letnich

Temat dnia: Czysto wokół nas

Przebieg proponowanych zajęć

  1. Zapoznanie z piosenką „Sprzątanie Ziemi”

  2. Czary mary to za mało By się samo posprzątało. X2

    https://www.youtube.com/watch?v=wzuAW3NfMHQ

  3. Muzyczne wyciszenie- słuchanie utworu Fryderyka Chopina „Preludium deszczowe”. https://www.youtube.com/watch?v=OJM0qsUsfvA

  4. „Czy jestem przyjacielem przyrody?” – formułowanie odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania Janiny Krzemienieckiej i Barbary Lewandowskiej Wielka przygoda małej Zosi. Opowiadanie wraz z ilustracjami dostępne na stronie: http://zbajkaprzezswiat.blogspot.com/2018/08/wielka-przygoda-maej-zosi-z-serii.htm

  5. Jak wygląda Ziemia? – oglądanie modelu Ziemi- globusa.

  6. „Co możemy zrobić dla naszej Ziemi?” – rozmowa na temat sposobów dbania o środowisko. Wzbogacenie wiedzy i słownictwa dzieci na temat Ziemi.Rodzic zwraca się do dziecka: Abyśmy nadal mogli oglądać drzewa, słyszeć śpiew ptaków i czuć zapach kwiatów, musimy dbać o środowisko. Jak możemy chronić lasy? (…), wodę (…), dbać o przyrodę? (…). Dziecko swobodnie wypowiada się na temat sposobów ochrony przyrody. Rodzic uzupełnia wypowiedzi dziecka o inne pomysły. -Wyłączaj światło w pokoju, z którego wychodzisz! -Zakręć wodę, gdy jej nie używasz, na przykład, gdy myjesz zęby! -Możemy wymienić żarówki na energooszczędne! -Posadzimy drzewo, krzew lub inne rośliny! -Posadź i pielęgnuj kwiaty na balkonie! -Gdy są mrozy, dokarmiaj ptaki! -Segreguj śmieci! Rodzic wyjaśnia, co to jest recykling (powtórne przetworzenie produktu)

  7. „Drzewo”. Doskonalenie umiejętności manualnych i wypowiedzi na podany temat. Powtórzenie poznanych wiadomości.

  8. „Znaczek – jestem przyjacielem przyrody” – wykonywanie znaczka

  9. „Spacer żuka” – opowieść ruchowa. Dziecko wykonuje ruchy zgodnie z treścią opowiadania.

    Pewien mały żuk poszedł na spacer (maszeruje po pokoju).

    Na swej drodze napotkał dużego jeża (zatrzymuje się i patrzy do góry).

    Jeż był tak ogromny, że żuk musiał wysoko podskoczyć trzy razy, aby jeż go zauważył (podskakuje, licząc: jeden, dwa, trzy).

    Poszedł dalej (maszeruje), lecz tam rosła bardzo gęsta trawa, więc żuk musiał się schylić, aby przejść (chodzi na ugiętych kolanach ze schyloną głową).

    Gdy mu się to udało, dotarł na bardzo piaszczystą drogę, trudne to zadanie dla żuka, trzeba szybciutko przebierać nogami (przemieszcza się po pokoju, szybko poruszając nogami).

    Ale cóż to?! Nie udało się! Nasz żuk przewrócił się na plecy (kładzie się na plecach). Biedny mały żuk przebierał nóżkami tak szybko i bujał się na boki (wykonuje te czynności), ale nie udawało mu się podnieść. Nagle zawiał mocniejszy wiatr i przewrócił żuka z powrotem na nogi (przekręca się na bok, później kładzie się na brzuchu i wstaje). Bardzo już zmęczony, ale zadowolony żuk wrócił do domu i położył się, aby odpocząć (idzie powoli, następnie kładzie się na brzuchu i zwija w kulkę).

 

 

Opracowała: M.Ozga, M.Sałajczyk

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu