Menu

NAUCZANIE ZDALNE 29.03.-09.04.2021r.

Propozycje zajęć dla dzieci 5-letnich

Temat: Wielkanocne zwyczaje

Cele: poznanie polskich i zagranicznych zwyczajów wielkanocnych, doskonalenie precyzji ruchów i sprawności ruchowej, doskonalenie wypowiadania się na dany temat.

Propozycje zabaw:
1. „W poszukiwaniu jajek” – zabawa.
Rodzic ukrywa w domu wcześniej przygotowane papierowe jajka różnej wielkości. Na 
jajkach są zapisane litery składające się na słowo Wielkanoc. Dziecko ma za zadanie 
poukładać jajka od najmniejszego do największego i przeczytać utworzony wyraz.
2. „Wielkanoc” – pogadanka na temat obchodzenia Wielkanocy.
Rodzic zadaję dziecku pytania: 
-Czy znacie jakieś tradycje związane z Wielkanocą?
-Jakie dni wchodzą w skład świąt Wielkanocnych? 
-Jak się nazywają?
-Jak obchodzą je dzieci?
3. „Śmigus – dyngus” – słuchanie opowiadania R. Piątkowskiej – rozmowa na temat 
zwyczajów oblewania się wodą i jego pochodzenia, oraz jak obchodzimy święta w 
różnych miejscach świata np. :
-USA – wyścigi jajek 
- Francja – robienie gigantycznego omleta
- Indie – tworzenie latarni, kwiatów z bibuły dla przyjaciół 
- Bermudy – robienie latawców 
4. „Zabawy z jajkiem” – zabawa ruchowa.
- Wyścigi z jajkiem na łyżce 
- Obieranie jajek na twardo w jak najkrótszym czasie
- Podawanie sobie jajek z łyżki na łyżkę 5. „Wielkanoc” – zabawy muzyczno-ruchowe
- „Pieczemy cytrynową babkę wielkanocną” – zabawa muzyczno – ruchowa z 
wykorzystaniem metody aktywnego słuchania BatiiStauss, przy utworze „Pizzicato” 
(z baletu „Sylwia czyli nimfa Diany” Leo Delibes’a)
Inspirowanie dziecka do aktywnego słuchania muzyki klasycznej. .Uwrażliwienie 
dziecka na zjawiska rytmiczne oraz kierunek linii melodycznej. 
Do zabawy potrzebny będzie kubeczek plastikowy , łyżka do mieszania, tarka do 
warzyw oraz łyżka do jej pocierania .
W zabawie uczestniczy najmniej dwie osoby.
Siedzimy na dywanie. Jedna osoba trzyma kubeczek z łyżeczką, druga tarkę i łyżkę.
a) Wraz z rozpoczęciem muzyki w jej rytm delikatnie mieszamy „ ciasto” , następnie 
dwa potarcia łyżką o tarkę „ trzemy cytrynę”.
b) Gdy muzyki wznosi się „ciasto zaczyna rosnąć” unosimy ręce coraz wyżej.
c) powtarzamy czynności z punktu a.
d) Wraz ze zmianą charakteru muzyki kołyszemy się czekając aż ciasto trochę 
odpocznie.
e) wracamy do punktu a.
- „ Jak narysować zajączka ?” – nauka rysowania
Wejdź na stronę „Kredka i ołówek – rysuj z nami”


Opracowały: R. Sosnowska, A. Szcześniak, M. Puchała, A. Kasprowicz

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu