Menu

NAUCZANIE ZDALNE 29.03.-09.04.2021r.

Propozycje zajęć dla dzieci 5-letnich

Temat: Co się kryje w święconce?

Cele:utrwalenie nazw i symboliki elementów święconki, identyfikowanie i podawanie nazw emocji, rozwijanie słuchu fonemowy, rozwijanie umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej, rozwijanie kompetencji matematycznych, rozwijanie procesów myślowych: uwagi, kojarzenia logicznego myślenia, kształtowanie zdolności do analizowania i ciekawości badawczej.

Propozycje zabaw:
1. „ Co włożysz do koszyczka?”- omówienie tradycji obchodzenia Wielkiej 
Soboty. Rodzic pyta dziecko jak obchodzimy Wielką Sobotę i co tego dnia 
zabieramy do kościoła. Nazywanie potraw wielkanocnych, rozwijanie słuchu 
fonemowego poprzez określanie głoski w nagłosie, krótkie wyjaśnienie 
znaczenia poszczególnych potraw, które wkładamy do koszyczka.
2. Blok zajęć o emocjach – zadowolenie i niezadowolenie. Rodzic rozmawia z 
dzieckiem zadając pytania:
Co to znaczy czuć zadowolenie?
W jakich sytuacjach można być zadowolonym?
Co to znaczy być niezadowolonym?
W jakich sytuacjach można się tak czuć?
Jakie są te uczucia – przyjemne czy nieprzyjemne?
Które z tych uczuć towarzyszy Wam podczas oczekiwania na Wielkanoc?
Dlaczego się tak czujecie?
3. „Wielkanocny wieniec – zrób to sam” – wykonujemy wieniec wg. instrukcji 
znajdującej się na stronie https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje.
4. „Co znajdziemy w koszyczku wielkanocnym? – rozwiązywanie zagadek 
słownych - utrwalenie wiadomości dotyczących Świąt Wielkanocnych.
Zagląda ciekawie przez okienko słonko. Bo też chce zobaczyć koszyk ze …
( święconką).
Leży w koszyczku pięknie wystrojone, malowane, pisane, drapane lub 
kraszone. ( jajko) 
Ten prawdziwy na śniadanie wychodzi na łąkę. Ten cukrowy raz do roku 
ozdabia święconkę. (baranek)Upieczony w piekarni, pachnący i świeży. Zawsze podczas śniadania na 
deseczce leży. Mama go pokroi, masłem posmaruje i pyszne kanapki z niego 
przygotuje. ( chleb)
Choć podobna jest do cukru, inaczej smakuje. Mama często jej używa, gdy 
obiad gotuje. ( sól) 
Może być z piasku, może być siwa, może być słodka i lukrem spływać. 
( babka)
5. „Jak oddzielić sól od pieprzu”- doświadczenie.
Należy przygotować, małą miseczkę. Plastikową łyżkę, odrobinę soli i pieprzu 
ziołowego lub majeranku, ręcznik papierowy. 
Pytamy dziecko : Jak myśli czy można oddzielić sól od pieprzu z tej miseczki? 
Teraz zabawimy się w Kopciuszka. Pocieramy papierowym ręcznikiem 
plastikową łyżkę i zbliżamy do mieszaniny. Pieprz przeskakuje na łyżeczkę a 
sól pozostaje w misce. Dlaczego tak się dzieje? Bo w wyniku pocierania 
papierem łyżeczka się naelektryzowała.
6. „Wielkanoc” – film na vod.tvp.pl – podsumowanie wiadomości na temat Świąt 
Wielkanocnych.

Opracowały: R. Sosnowska, A. Szcześniak, M. Puchała, A. Kasprowicz

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu