Menu

NAUCZANIE ZDALNE 29.03.-09.04.2021r.

Propozycje zajęć dla dzieci 5-letnich

Temat: Ale jaja

Cele: poznawanie tradycji ozdabiania jaj, doskonalenie motoryki małej, poznanie produktów za pomocą, których można barwić jajka, pozwijanie procesów poznawczych takich jak , uwaga, myślenie, pamięci, rozwijanie ekspresji muzyczno – ruchowej dziecka, ćwiczenie mięśni dłoni i koordynacji oko – dłoń podczas rysownia i cięcia.

Propozycje zabaw:
1. „ Wielkanocne jajka” – porównywanie różnego rodzaju jajek dekoracyjnych: 
kraszanek, pisanek, wydmuszek, zapoznanie z symboliką jaj. Do tego zadania 
można wykorzystać Internet lub narysować na kartce pisankę i kraszankę.
2. Ugotowanie jajek w skórkach buraków lub łupinkach cebuli. Po ugotowaniu rodzic 
pokazuje dziecku efekty. Dziecko określają kolor jajka. Rodzic dla porównania może 
pokazać dziecku jajko w naturalnym kolorze.
3. Pisanka – drukujemy dziecku lub rysujemy sylwetę dużego jajka. Robimy na niej 
wzory wg. własnego pomysłu. Dziecko wycina sylwetę jajka, a następnie wypełnia 
kontur dostępnymi materiałami np. kuleczkami bibuły, plasteliną, farbami, kredkami, 
kaszą posypaną na wypełniony klejem fragment, koralikami, wydzieranką z papieru 
kolorowego. Staramy się, aby w miarę możliwości praca była różnorodna.
Farbę można nakładać w różnoraki sposób: za pomocą pędzla, palca, robić 
kropeczki patyczkami do uszy, maleńką gąbką.
4. Przysłowia i powiedzenia – rodzic wyjaśnia dziecku powiedzenia i przysłowia 
związane z jajkami:
Jajko mądrzejsze od kury.
Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci.
Jajko Kolumba.
Kura znosząca złote jajka. 
5. „Znajdź różnice – rozwiąż quizy i łamigłówki” – dziecko odnajduje różnice na 
obrazku związanym ze zbliżającymi się świtami ze strony 
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje.
6. Wysłuchaj zagadki, a dowiesz się z jakim zwierzątkiem będą związane dzisiejsze 
zabawy.
Żółciutkie kuleczki za kurą się toczą.
Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą. ( kurczaki )
7. Słuchaj wierszyka i rysuj.
Z jajeczka się urodziło… ( rysujemy owal)
Główkę najpierw wychyliło ( dorysowujemy małe kółko)
Na dwie nóżki wyskoczyło… (rysujemy dwie kreski z trzem pazurkami)
Czarne oczko otworzyło ( rysujemy)
Dziobek mały rozchyliło,Że jest głodne zakwiliło ( dziecko udaje kurczaczka mówiąc pi,pi,pi)
Najpierw rodzic mówi wierszyk i rysuje, a dziecko obserwuje. Przy drugiej recytacji 
dziecko rysuje samo.
8. Posłuchaj z dzieckiem utworu „ Obrazki z wystawy – Taniec kurcząt w skorupkach” 
Modesta Musorgskiego. Podczas tego utworu zamienimy się w kurczaki, ale 
najpierw zrobimy skrzydełka - pompony.(Zadaniem dziecka jest pocięcie kilku stron 
gazety na paski do długości ¾ jej strony, poczym zwijamy w bukiet oklejamy 
taśmą).
Podczas słuchania utworu dziecko „kurczak” biega na palcach machając 
pomponami „skrzydełkami”. Kiedy muzyka umilknie, oznacza to niebezpieczeństwo i 
kurczaki chowają się do skorupek ( przykucają). 


Opracowała: R. Sosnowska, A. Szcześniak, M. Puchała, A. Kasprowicz

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu