-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- Ogólnopolski program edukacyjny „Zdrowo i sportowo”
- Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
- Program edukacyjny „Kodowanie na dywanie”
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców - Ramowy rozkład dnia
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- Ogólnopolski program edukacyjny „Zdrowo i sportowo”
- Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
- Program edukacyjny „Kodowanie na dywanie”
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
nauczanie zdalne 15.06-30.06.2020
Zadania dla dzieci 6 – letnich
Temat: Kolory lata
Cele:
- rozwijanie kompetencji w zakresie rozumienia i tworzenia informacji poprzez wdrażanie do rozumienia żartów słownych i obrazkowych;
- rozwijanie umiejętności muzycznych i rytmicznych, dostrzeganie zmiany charakteru
muzyki, reagowanie na sygnały, rozwijanie pamięci słuchowej, słuchu fonematycznego,
- wdrażanie dzieci do uważnego słuchania utworu i wypowiadania się na jego temat
- ćwiczenie umiejętności polisensorycznego rozpoznawania przedmiotów, poszerzanie
słownika czynnego o wyrazy związane z letnimi owocami.
Propozycje:
1. „Po łące biega lato’’ – słuchanie piosenki i rozmowa na temat treści (źródło: Youtube).
Jaką mamy porę roku? Jakie zmiany zauważyłeś w przyrodzie? Czy wiesz, jakie zmiany zachodzą latem w parku, lesie i na polu? Posłuchaj uważnie piosenki i zastanów się, w jakim miejscu – zgodnie z piosenką – można spotkać lato. Następnie dziecko powtarza tekst piosenki wers po wersie i ilustruje ruchem jego treść, potem próbuje śpiewać piosenkę.
2. „Lato czarodziej” – Rodzic gra Lato. Lato trzyma talerze, dzięki którym będzie mogło czarować. Dziecko porusza się po sali zgodnie z charakterem nagrania: marsz, bieg, podskok. Jeżeli Lato zagra na talerzach, dziecko się zatrzymuje, a Rodzic wyłącza muzykę. W tym momencie Lato mówi, w co mają zamienić się dzieci, np.: Samolot!, Żaba!, Wąż!, Piłka!. Dziecko stara się odzwierciedlić ruchem to, co zaproponowało Lato. Naśladowanie trwa tak długo, dopóki Lato ponownie nie uderzy w talerze (wówczas Rodzic włącza muzykę i zabawa rozpoczyna się od początku).
3. „Przetwory owocowe” – dziecko otrzymuje pocięty na części obrazek przedstawiający owoce na krzaczkach: poziomki, truskawki, jagody, maliny. Zadaniem dziecka jest ułożenie obrazka(ów) i podanie nazwy owoców. Rodzic zadaje pytania:
– Jakie letnie owoce znajdziemy w lesie? (jagody, poziomki, maliny)
– Jakie owoce rosną latem w ogrodzie? (truskawki, poziomki, maliny)
– Co można zrobić z letnich owoców? (soki, dżemy, konfitury, kompoty, galaretki).
Rodzic podaje dowolny przetwór owocowy. Zadaniem dziecka jest rozpoznanie po zapachu,
z jakich owoców jest ten produkt. Następne dziecko próbuje przetwór ze słoika.
4. Praca z KP4.39a – poznanie znaczenia niektórych przysłów i związków frazeologicznych. Rodzic odczytuje zdania: 1. Mieć dwie lewe ręce; 2. Mieć muchy w nosie; 3. Siedzieć jak na szpilkach; 4. Spać jak kamień. Dziecko wpisuje obok obrazków numery właściwych zdań i odczytuje zdania z poznanych liter, wpisuje numer obrazka, który ilustruje dane zdanie.
Na koniec ilustruje przysłowie „Myśleć o niebieskich migdałach.
Opracowała:
E. Kubiak
I. Dziuba
M. Sałajczyk
A. Rypkowska
E. Osińska
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |