Menu

nauczanie zdalne 25.05-12.06.2020

Zadania dla dzieci 4- letnich
Temat: W co się pobawimy?

Cele:
• nauka współdziałania w parach
• kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
• rozwijanie umiejętności słuchania i wydawania poleceń

Propozycje zabaw:
1. Zajęcia o emocjach – cierpliwość, czekanie na swoją kolej podczas zabaw z innymi dziećmi. Nauka cierpliwości – słuchanie wierszyka i rozmowa na jego temat.
Nauka cierpliwości Dominika Niemiec
Gramy w planszówkę. przesuwam pionek, raz i dwa.
Najpierw rzuć kostką ty, potem znów rzucę ja.
Ty będziesz pierwsza mamo, następnie się zamienimy,
a jeszcze chwilkę później w coś innego się zabawimy.
Może weźmiemy kredę? Będę rysować motyle.
Wezmę niebieską i żółtą, ale dam ci ją za chwilę.
Bo przebywając w grupie, to bardzo ważna sprawa,
trzeba być cierpliwym i się dzielić – to nauka, nie tylko zabawa.
R. rozmawia z dzieckiem na temat wiersza: W co miały zamiar bawić się dzieci? Jakim trzeba
być, gdy bawimy się z innymi? Czy ty jesteś cierpliwy? Czy podczas zabawy potrafisz dzielić się
zabawkami z innymi dziećmi? Czy trudno jest poczekać na swoją kolej w zabawie?
2. „Teraz ja, potem ty” – zabawa konstrukcyjna.
Dziecko w parze z rodzicem ma za zadanie zbudować jak największą wieżę z drewnianych klocków, układając klocki w parze naprzemiennie. Podczas układania kolejnych klocków dziecko wypowiada zdanie: Teraz ja, potem ty.
3. „Letnie zabawy” – tworzenie gry planszowej.
R. proponuje dziecku stworzenie gry planszowej. Kieruje pracą dziecka, wyznaczając mu kolejne zadania. Na dużym arkuszu papieru rysują mazakami okrągłe pola, jedno za drugim, tworząc długiego węża z kół. Pierwsze koło oznaczają, naklejając na nim napis START, ostatnie pole – naklejając napis META. R. pyta dziecko, jak można bawić się latem na dworze? Zapisuje wypowiedzi hasłowo na małych kolorowych kółkach z papieru, dziecko ilustruje te hasła, wykonując do nich rysunki. (np. jeśli poda zdanie: Można bawić się w piaskownicy, oznaczenie na kółku będzie się składało z napisu piaskownica i odpowiedniego rysunku). Niektóre pola na planszy dziecko zamalowuje na te same kolory, co kolor kółek. R. prosi również, by dziecko wybrało trzy pola na planszy i narysowało w nich słońce oraz trzy pola, w których namaluje deszcz. Od pola ze słońcem R. prowadzi strzałkę do pola usytuowanego trzy oczka dalej. Przy strzałce dziecko rysuje latawiec. Od pola z deszczem R. rysuje strzałkę do pola usytuowanego  trzy oczka bliżej. Przy tej strzałce dziecko rysuje parasol. R. ustala wspólnie z dzieckiem zasady gry, zapisując je na kartce:
• w grę może grać nieograniczona liczba osób;
• każdy gracz musi mieć swój pionek;
• grę rozpoczyna się od pola z napisem START;
• wygrywa ta osoba, która pierwsza dotrze na pole z napisem META;
• do gry używa się tradycyjnej kostki, można się przesunąć o tyle oczek. ile wypadnie na kostce;
• trafiając na kolorowe pole, należy odnaleźć koło o takim samym kolorze jak pole, następnie odczytać napis/symbol mówiący o tym, jak można się bawić latem i pokazać tę czynność; właściwe wykonanie zadania pozwala przesunąć się o jedno pole do przodu
• wejście na pole ze słońcem oznacza możliwość przesunięcia się o jedno pole do przodu zgodnie ze strzałką – Jest piękna pogoda, puszczałeś latawiec i łapiąc jego koniec, pofrunąłeś do przodu. Gratulacje!
• wejście na pole z deszczem oznacza konieczność cofnięcia się na wcześniejsze pole zgodnie ze strzałką – Pada deszcz, nadeszła letnia burza, a ty nie masz parasola. Musisz po niego wrócić, cofnąć się o trzy pola do tyłu. Nie martw się, kiedyś wyjdzie słońce.
4. „Gramy we własną grę” – gra w stworzoną przez dziecko grę planszową.
R. zwraca uwagę dziecku, by cierpliwie czekało na swoją kolej w grze i pamiętało, kto po kolei rzuca kostką.

Marzena Puchała
Klaudia Szaforska
Aleksandra Szcześniak
Renata Sosnowska
Elżbieta Kłopotowska

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu