-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- Ogólnopolski program edukacyjny „Zdrowo i sportowo”
- Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
- Program edukacyjny „Kodowanie na dywanie”
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców - Ramowy rozkład dnia
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- Ogólnopolski program edukacyjny „Zdrowo i sportowo”
- Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
- Program edukacyjny „Kodowanie na dywanie”
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
nauczanie zdalne 25.05-12.06.2020
Zadania dla dzieci 5-letnich
Temat dnia: Z wizytą w zoo
Cele:
- poszerzanie wiedzy dzieci na temat zwierząt żyjących w zoo;
- rozbudowywanie słownika;
- rozwijanie sprawności manualnych;
- rozwijanie sprawności fizycznej dziecka;
Propozycje zabaw:
1. „W zoo” – wysłuchanie wiersza Janusza Minkiewicza pod tym samym tytułem.
R. zadaje dziecku pytania na temat wysłuchanego wiersza: Czy byłaś/eś kiedyś w zoo? Jak wyjaśnić swoimi słowami, czym jest zoo? Dlaczego niektóre zwierzęta mieszkają
w zoo? Jak należy się tam zachowywać? Czy wolno karmić zwierzęta w zoo?
2. „Żyrafy” – praca plastyczna. Tworzenie cętkowanych żyraf. Dzieci zwijają żółtą kartkę (najlepiej z bloku technicznego) w rulonik i sklejają ją tak, by stworzyła stożek. Na czubku doklejają narysowane wcześniej głowy żyrafy. Stożek ozdabiają cętkami wydzieranymi z brązowego papieru. R. przekazuje dziecku ciekawostki na temat żyrafy: największe zwierzę lądowe, długa szyja umożliwia jej zrywanie pożywienia z wysokich gałęzi, ma taką samą liczbę kręgów szyjnych jak inne ssaki (tylko są one dłuższe), umaszczenie żyrafy to kamuflaż na sawannie, zagrożeniem dla żyraf są lwy.
3. „Małpi gaj” – R. demonstruje rozłożony przed dziećmi tor przeszkód (piankowe schody, podest, zjeżdżalnia, drewniana ławeczka). Dzieci mają zamienić się w małpki, których ulubionym zajęciem jest wspinanie się na przeszkody. Dziecko przechodzi po torze. R. zwraca uwagę na poprawność poruszania się po każdym elemencie
i właściwy zeskok obunóż z ławeczki.
4. „Pobudka niedźwiedzia” – R. wyjaśnia, że zbliża się lato i niektóre niedźwiedzie obudziły się już z zimowego snu. Dzieci dobierają się parami z rodzicem. Trzymając się za ręce, mają poruszać się jak ociężałe, zaspane niedźwiedzie. R. rozkłada wcześniej na ziemi małe obręcze, ławeczki i różne przeszkody. Pary przechodzą przez przeszkody, najpierw jedną stopą, potem drugą. Gdy unoszą stopę, zastygają w tym ruchu na sekundę.
5. „Nasze zoo” – wspólne projektowanie zoo. Dzieci wykorzystują figurki zwierząt żyjących w zoo, które mają w domu. Na dużym arkuszu papieru rysują zoo: woliery dla ptaków, wybiegi i baseny dla zwierząt, alejki itp. W odpowiednich miejscach umieszczają figurki. Podpisują, gdzie mieszka dane zwierzę.
M.Gryz, A.Kasprowicz, M.Nalej, E.Kowalczyk
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |