-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
nauczanie zdalne 25.05-12.06.2020
Zadania dla dzieci 5-letnich
Temat: Dzieci z różnych stron świata
Cele:
- poszerzenie wiedzy na temat dzieci z różnych stron świata;
- stwarzanie okazji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupiania uwagi; - ćwiczenie pamięci i recytacji;
- rozwijanie wyobraźni ruchowej
1.„ Dzieci z różnych stron świata” – film dostępny w linku: https://www.youtube.com/watch?v=s0NCq8-lP20 #filmedukacyjny #dzieciswiata #dziendziecka Rozmowa na temat obejrzanego filmu. Rodzic pyta dziecko: Z jakich stron świata pochodziły dzieci z filmu? Dziecko stara się podać nazwy narodowości. (Jeśli to możliwe spróbujmy pokazać dziecku te kraje na mapie lub globusie).
2. „Dzieci z różnych stron świata, ich domy i zabawy – prezentacja” dostępna w linku: https://www.youtube.com/watch?v=EPuZO3vVfXM Utrwalenie wiadomości z poprzedniego filmu. Rodzicu czytaj dziecku polecenia. W miejscach, gdzie jest zadanie „ Rysuj po śladzie…” Zatrzymaj prezentację, by dziecko mogło palcem wodzić po rysunku.
3. „Pióropusz” – praca plastyczna. Wykonanie pracy: wycinamy z bloku technicznego długi pasek, którym można objąć głowę dziecka. Złączamy pasek, aby powstało koło. Dziecko ozdabia pasek dowolną techniką plastyczną. Do paska przyklejamy piórka, mogą być prawdziwe lub wycięte z papieru i postrzępione nożyczkami.
4. „Indiański taniec”- zabawa taneczna dostępna w linku: https://www.youtube.com/watch?v=ZKslipdC-sY
Śpiewające Brzdące - Indiański Taniec - Piosenki dla dzieci. Najpierw posłuchajcie i obejrzyjcie film próbując śpiewać refren, a następnie zatańczcie taniec w pióropuszu
5. „ Uczy my się wierszyka”- nauka wybranego wierszyka na pamięć
1. Mamy różny kolor skóry i inne zwyczaje,
Lecz w zabawie ta odmienność nieważną się staje.
Ty masz piegi, on ma loki, ja mam skośne oczy.
Gdy mnie poznasz, sam dostrzeżesz, jak wiele nas łączy.
2.Choć ktoś jest inny, inne ma zdanie,
inny ma wygląd albo ubranie,
mieszka w innym miejscu, je co innego,
bawi się inaczej – może być twym kolegą.
Wystarczy tylko, że go zaakceptujesz,
a te różnice polubić spróbujesz.
6.„Muzyka świata” – słuchanie muzyki z różnych stron świata. Rodzic puszcza kolejno utwory muzyczne z różnych stron świata (wiele utworów do wyboru znajduje się na stronie YouTube): muzyka hawajska, grecka Zorba, francuski Kankan, rosyjska Kalinka, zespół afrykański, irlandzka, muzyka z Chin etc. Odgadywanie pochodzenia muzyki, opisywanie jej nastroju ( wesoła – smutna) i tempa ( wolna- szybka), wyrażanie opinii dziecka o utworze, spontaniczny taniec do muzyki.
E.Kowalczyk, A.Kasprowicz, M.Gryz, M.Nalej
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |