-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- Ogólnopolski program edukacyjny „Zdrowo i sportowo”
- Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
- Program edukacyjny „Kodowanie na dywanie”
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców - Ramowy rozkład dnia
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- Ogólnopolski program edukacyjny „Zdrowo i sportowo”
- Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
- Program edukacyjny „Kodowanie na dywanie”
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
nauczanie zdalne 25.05-12.06.2020
Zadania dla dzieci 5-letnich
Temat: Serce na dłoni
Cele:
- doskonalenie umiejętności mówienia o emocjach i wypowiadania się oraz wyrażania ich
- rozwijanie wrażliwości estetycznej
Propozycje:
1. „Co oznacza słowo miłość” – wnioskowanie o temacie na bazie zdjęć, rysowanie lub zapisywanie skojarzeń ze słowem miłość, próba ich porządkowania. Przed zabawą należy przygotować: obrazek przedstawiający serce, kartka z czerwoną plamą na środku, zdjęcia pokazujące: splecione dłonie ludzi, matkę i ojca trzymających na rękach małe dziecko, przytuloną parę staruszków, duży arkusz papieru, karteczki samoprzylepne, flamastry, kredki. Rodzic pokazuje obrazki. Zadaniem dzieci jest opowiedzieć o obrazkach i wywnioskować temat zajęć – miłość. Rodzic zapisuje na dużym brystolu słowo MIŁOŚĆ. Dzieci dostają większe karteczki samoprzylepne. Na karteczkach zapisują lub rysują słowa kojarzące się im z miłością. Przyklejają karteczki do mapy myśli, odczytują swoje skojarzenia. Próba klasyfikacji. MIŁOŚĆ to: osoby, rzeczy, uczucia itd.
2. „Kocham swoją rodzinę, ponieważ…” – tworzenie słoika z serduszkami. Potrzebne będą: słoik, kolorowy papier, nożyczki, czerwona wstążka. Dzieci wycinają z czerwonego papieru serduszka. Na każdym serduszku zapisują lub rysują, za co kochają swoją rodzinę. Mogą to być pojedyncze słowa (także zapisane z pomocą R.) czy obrazki lub całe ilustracje. Mogą to być skojarzenia z własną rodziną, czynności, które dzieci lubią wykonywać z najbliższymi. Dziecko wrzuca serduszka do słoika, który będzie prezentem dla rodziców. Można słoik ozdobić czerwoną wstążką lub rafią, a na nakrętkach nakleić jedno z serduszek.
3. „Zabawy z rodzicami’ – masażyki i zabawy ruchowe
„List do taty”- masaż. Kochany tato (rysujemy serce i wykrzyknik) Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech) Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło) Poskacz ze mną w kałuży („chlapiemy” plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami) Szczególnie po wielkiej burzy (rysujemy błyskawicę) Narysujmy razem słonie (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni) Małe żółwie, może konie (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści) Piękny bukiet zrobię sam (rysujemy kwiatka) I w prezencie Tobie dam (przytulamy dziecko siedzące przed nami) . „Rzeźbiarz”- zabawa integracyjna. Rodzice są plasteliną, z której dzieci modelują różne figury. Mogą być one stojące, siedzące lub leżące. Rodzice poddają się działaniu dzieci. Na zakończenie pracy dzieci nadają tytuł swojej rzeźbie.
„Placek mamy” - masaż. Mama placek ugniatała,(naciskamy plecy dziecka płasko ułożonymi dłońmi) wyciskała, wałkowała.(ściskamy dziecko za boki, przesuwamy płasko obie dłonie jednocześnie)
raz na prawo, raz na lewo. (przesuwamy dłonie w odpowiednich kierunkach)
Potem trochę w przód i w tył, żeby placek równy był. Cicho... cicho... placek rośnie (nakrywamy dziecko rękoma lub całym ciałem) w ciepłym piecu u mamuni. A gdy będzie upieczony (głaszczemy dziecko po plecach) każdy brzuch zadowolony.
„Koniki”- zabawa ruchowa. Rodzic wykonuje klęk podparty i bierze dziecko na barana i wozi je po mieszkaniu.
„MAMO, TATO – ZRÓBMY TO RAZEM”– wspólne działanie. Rodzic i dziecko, próbują wspólnie wykonać na bazie tekturowej rolki np. zabawkę, przedmiot, postać, zwierzątko itp. wykorzystując przeróżne dostępne materiały, pomoce i swój oryginalny pomysł.
E. Kowalczyk, A. Kasprowicz, M. Nalej, M. Gryz
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |