Menu

nauczanie zdalne 25.05-12.06.2020

Zadania dla dzieci 6-letnich 
Temat: W labiryncie - kodowanie bez komputera dla każdego

Cele ogólne:
- Ćwiczymy tworzenie algorytmów do sterowania postaciami, rozwijanie miękkich kompetencji (logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów).

Cele operacyjne:
Dziecko: 
- doskonali pojęcia związane z kierunkami i orientacją w przestrzeni
- planuje i tworzy algorytmy za pomocą poleceń: „Idź do przodu”, „Skręć w lewo”, „Skręć w prawo”
- ćwiczy motorykę małą i dużą.

Labirynt, to propozycja zabawy, którą można wykorzystać na wiele różnych sposobów. Do zrobienia go nie potrzebujemy ani dużo czasu, ani inwestowania wielkich środków, wystarczy taśma klejąca, kartki papieru i markery. Bawić możemy się zarówno na dworze, jak i w pomieszczeniu
Do przygotowania labiryntu można wykorzystać  taśmę malarską albo ułożyć na przykład z klocków. Jeśli będą sprzyjające warunki można zabawy z labiryntem urządzić na świeżym. Do wyznaczania labiryntu może posłużyć wspomniana taśma, suche patyczki, albo kolorowa kreda. Pamiętać należy, że powinien on być na tyle duży, by dziecko mogło się po nim poruszać. 
Można wykleić sam labirynt lub umieścić jakiś skarb, który dziecko musi zdobyć. Warto wykleić taki labirynt, w którym można umieścić skarb w różnych miejscach. Czym większy i bardziej skomplikowany uda nam się stworzyć, tym więcej frajdy będzie z zabawy.
W gotowym labiryncie należy zaznaczyć "start" i miejsce, do którego trzeba będzie dotrzeć. Można to zrobić w dowolny sposób: nakleić kartki z napisem start i stop, oznakować taśmą w innym kolorze, położyć jakieś przedmioty w tych miejscach, czyli pełna dowolność. Zwykłe znalezienie drogi od startu do mety nie będzie dla dzieci trudne, warto więc zaproponować dodatkowe aktywności dzieciom.

Przebieg zajęć:


1. Przypomnienie poleceń zwiąnych ze sterowaniem.
2. Przypomnienie kierunków: prawo, lewo oraz poleceń w prawo w lewo, do góry, do dołu,
3. Zapoznanie  dziecka z zabawę pierwszą „Mały pomocnik”. 
4. Układanie rozbudowanych poleceń przy zabawie „baloniki”.
5. Tworzenie własnych wersji zabawy w labirynt, utrwalających kierunki. Można wprowadzić do zabawy pojęcia związane ze stronami świata (wschód, zachód, północ, południe)

Wszystkie materiały do zajęć zamieszczone są na stronie:
https://padlet.com/nauczycielmp1/d0skd9f2zhmkgd6p

Przyjemnej wędrówki w labiryncie
Małgorzata Woźniak

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu