Menu

nauczanie zdalne 25.05-12.06.2020

Zadania dla dzieci 6-letnich                                                               
Temat: Moja mama

Cele:
– poszerzanie słownika czynnego i biernego dzieci o skojarzenia ze słowem „mama”; 
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- ćwiczenie umiejętności rozpoznawania niektórych liter, czytanie prostych wyrazów;
- rozwijanie sprawności motorycznej, interpretowanie opowieści ruchem;
- rozwijanie ekspresji twórczej.

Propozycje:
1. „Jaka jest moja mama?” – rozmowa kierowana. Zadaniem dziecka jest opisanie swojej mamy jednym zdaniem. Następnie dziecko przelicza słowa w wypowiedzianym zdaniu. 
2. „Znajdź mamę” – zabawa ruchowa. Dziecko znajduje w Alfabecie litery M i A. Układa z nich wyraz mama - czyta go. Następnie wybiera po 4 litery M i A. W parze z Rodzicem układa je na podłodze w 4 rzędach jeden pod drugim, po 4 kartoniki dość daleko od siebie, by pomiędzy nimi można było zmieścić stopę. Układa litery wielkie i małe. 
Następnie dziecko będzie poruszało się po planszy z liter, którą stworzyliście, zgodnie ze wskazówkami Rodzica. Wskazówki dotyczące kierunków np. w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu, powinny doprowadzić tę osobę do ułożenia wyrazu mama. Pamiętajcie o tym, by kierować dziecko do liter w odpowiedniej kolejności. Kiedy dziecku uda się zebrać litery, należy uzupełnić planszę i zamienić się rolami. Jeśli dziecko sprawnie radzi sobie z tym zadaniem, można zaproponować użycie również innych liter.  
3. „Co lubię robić z mamą?” – zabawa naśladowcza. Dziecko pokazuje gestami czynności. Jeśli Rodzic odgadnie czynność – dostaje punkt. Nagrodzenie brawami. 
4. „Kolory mojej mamy” – zabawa słuchowa. Rodzic wydaje polecenia, a dziecko wskazuje wybrany kolor: Szukaj koloru, który…, np. 
– podoba się twojej mamie, 
– przypomina sukienkę twojej mamy, 
– pasuje do oczu twojej mamy, 
– przypomina kapelusz twojej mamy, 
– nie pasuje do twojej mamy. 
5. Praca z KP4.24a – meblowanie i dekorowanie pokoju zgodnie z instrukcją, czytanie prostych wyrazów. Praca z KP4.24b – czytanie tekstu z poznanych liter, pisanie wyrażeń po śladzie, rysowanie mamy i tego, co lubi mama.
6. „Korale dla mamy” – kolorowy makaron „rurki” (szpinakowy i paprykowy, do kupienia w supermarketach), nawleczcie z dziećmi na kolorowe sznureczki i zróbcie z nich biżuterię dla mamy.

 Szybki i niebrudzący sposób na farbowanie makaronu:
- surowy makaron wrzucamy do zamykanego woreczka śniadaniowego;
- do woreczka z makaronem wlewamy farbę plakatową w wybranym kolorze;
- zamykamy woreczek i gnieciemy go tak, żeby farba pokryła cały makaron;
- wysypujemy kolorowy makaron na tackę i zostawiamy do wyschnięcia;
-na słońcu makaron przewracamy co jakiś czas, żeby obsechł ze wszystkich stron - wystarczą 2-3 godziny i gotowe.            (Makaron można też suszyć 30 min. w piekarniku z termoobiegiem nagrzanym do 50-60o). Bardzo szybko wysycha.

       

Opracowała: E. Kubiak, I. Dziuba,  M. Sałajczyk, E. Osińska A. Rypkowska

Utrwalenie piosenki

   Piosenka ,,Mama w kuchni” 

1. Mama krząta się w kuchni od rana, 
myśli wciąż o niebieskich migdałach. 
Gdy pytamy: co ugotowała? 
Dziś dla was pieczeń mam z hipopotama! 

Ref.: Nasza mama, mama zadumana, 
mama zadumana cały dzień, 
błądzi myślami daleko, 
codziennie przypala mleko, 
na łące zrywa kwiaty 
i sól sypie do herbaty. 

2. Nasza mam niezwykła kucharka. 
Krokodyla wrzuciła do garnka. 
Krasnoludek wpadł jej do sałaty, 
a w piecu piecze się zegarek taty. 

Ref.: Nasza mama, mama zadumana…… 

3.Ten krokodyl, co uciekł z ogródka. 
W przedpokoju chciał zjeść krasnoludka. 
Choć zegarek czuje się fatalnie. 
To obiad był dziś bardzo punktualnie. 
Ref.: Nasza mama, mama zadumana …….. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=vlDHyfQ4920 

 

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu