Menu

nauczanie zdalne 27.04-22.05.2020

Zadania dla dzieci 4- letnich
Temat: Umiem zachować się podczas ważnych uroczystości

Cele:
• uświadamianie dzieciom konieczności przestrzegania norm społecznych podczas
uroczystości;
• rozwijanie wiedzy dzieci na temat hymnu jako symbolu narodowego
• kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
• doskonalenie aparatu mowy
• rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi

Propozycje zabaw:
1. Mazurek Dąbrowskiego – utrwalenie hymnu.
Rodzic pyta: Jak się nazywa najważniejsza pieśń w danym kraju? Grana i śpiewana między
innymi przed meczami, na ważnych państwowych uroczystościach. Jeśli dziecko nie wie rodzic
mówi: hymn i tłumaczy: Ze względu na szacunek dla kraju, w czasie słuchania i śpiewania hymnu
należy zachowywać się w odpowiedni sposób. Czy wiesz jak? Dziecko podaje swoje pomysły.
Rodzic nakierowuje je tak, aby móc powiedzieć o zdjęciu nakrycia głowy, staniu na baczność,
nierozmawianiu. Dziecko wstaje i pokazuje prawidłową postawę. R. śpiewa z dzieckiem hymn
lub włącza nagranie, dziecko zachowuje się w odpowiedni sposób.
2. Rytmika – zabawy umuzykalniające.
– Misia bela – zabawa z pokazywaniem
Trąf, trąf, misia bela Dzieci uderzają cztery razy piąstkami o siebie, pionowo jedna o drugą.
Misia kasia Przykucają i otwartymi dłońmi uderzają raz o podłogę.
Kąfacela Wykonują dwa podskoki.
Misia a Obracają się wokół swojej osi w lewo i klaszczą w dłonie na „a”.
Misia be Obracają się wokół swojej osi w prawo i klaszczą w dłonie na „be”.
Misia kasia Przykucają i otwartymi dłońmi uderzają o podłogę.
Kąface Wykonują trzy podskoki.
– Ćwiczenia oddechowe „Co to za dźwięk?”.
R. na wydechu wydaje różne dźwięki, przedłużając ich brzmienie. Dziecko powtarza i odgaduje,
co to za dźwięk. Np. fffffffffffffffff (wiatr), wwwwwww (duży owad – bąk, trzmiel), ssssssss
(wąż, gąska), zzzzzzz (mucha, komar), szszsz (szum morza), żżżżżżżż (dźwięk wydawany przez
piłę podczas pracy).
– Rozśpiewanie (R. zwraca uwagę na dykcję dziecka).
Wołamy zwierzęta: Mo – ja la – mo, mo — ja la – mo, mo . Mo – ja a – ro, mo – ja a – ro, ro.
Odeszliśmy zbyt daleko. Wołamy tatę: Ta – to ta – to mój, ta – to ta – to mój. W podskokach
biegniemy do taty: Ram tam tam, ram tam tam.
− Muzyczne wyciszenie.
Dziecko leży na plecach. Słucha utworu Fryderyka Chopina Preludium deszczowe. Wykonuje
„paluszkową improwizację”
3. Zabawy wyrównawcze i rozwijające.
R. wspiera dziecko, doskonaląc jego aparat mowy. Proponuje ćwiczenia: szybkie wymawianie na
zmianę głosek a i o, szybkie wymawianie na zmianę głosek i i u, cmokanie, parskanie jak koń,
szybka zmiana pozycji ust od „ryjka” do szerokiego uśmiechu.
4. „Moje skarby” – zabawa rozwijająca koncentrację uwagi.
Dziecko siedzi z zamkniętymi oczami. Ma wokół siebie różne przedmioty (zamknięte pudełko z
pinezkami, pogniecioną kartkę papieru, grzechotkę, maskotkę). Rodzic próbuje jak najciszej
zabrać jeden przedmiot z kręgu. Jeżeli dziecko usłyszy „złodzieja”, wskazuje kierunek, z którego
dochodził szmer. Jeżeli dziecko zdobędzie przedmiot, następuje zmiana ról.

Marzena Puchała
Klaudia Szaforska
Aleksandra Szcześniak
Renata Sosnowska
Elżbieta Kłopotowska

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu