-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
nauczanie zdalne 27.04-22.05.2020
Zadania dla dzieci 4- letnich
Temat: Umiem zachować się podczas ważnych uroczystości
Cele:
• uświadamianie dzieciom konieczności przestrzegania norm społecznych podczas
uroczystości;
• rozwijanie wiedzy dzieci na temat hymnu jako symbolu narodowego
• kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
• doskonalenie aparatu mowy
• rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi
Propozycje zabaw:
1. Mazurek Dąbrowskiego – utrwalenie hymnu.
Rodzic pyta: Jak się nazywa najważniejsza pieśń w danym kraju? Grana i śpiewana między
innymi przed meczami, na ważnych państwowych uroczystościach. Jeśli dziecko nie wie rodzic
mówi: hymn i tłumaczy: Ze względu na szacunek dla kraju, w czasie słuchania i śpiewania hymnu
należy zachowywać się w odpowiedni sposób. Czy wiesz jak? Dziecko podaje swoje pomysły.
Rodzic nakierowuje je tak, aby móc powiedzieć o zdjęciu nakrycia głowy, staniu na baczność,
nierozmawianiu. Dziecko wstaje i pokazuje prawidłową postawę. R. śpiewa z dzieckiem hymn
lub włącza nagranie, dziecko zachowuje się w odpowiedni sposób.
2. Rytmika – zabawy umuzykalniające.
– Misia bela – zabawa z pokazywaniem
Trąf, trąf, misia bela Dzieci uderzają cztery razy piąstkami o siebie, pionowo jedna o drugą.
Misia kasia Przykucają i otwartymi dłońmi uderzają raz o podłogę.
Kąfacela Wykonują dwa podskoki.
Misia a Obracają się wokół swojej osi w lewo i klaszczą w dłonie na „a”.
Misia be Obracają się wokół swojej osi w prawo i klaszczą w dłonie na „be”.
Misia kasia Przykucają i otwartymi dłońmi uderzają o podłogę.
Kąface Wykonują trzy podskoki.
– Ćwiczenia oddechowe „Co to za dźwięk?”.
R. na wydechu wydaje różne dźwięki, przedłużając ich brzmienie. Dziecko powtarza i odgaduje,
co to za dźwięk. Np. fffffffffffffffff (wiatr), wwwwwww (duży owad – bąk, trzmiel), ssssssss
(wąż, gąska), zzzzzzz (mucha, komar), szszsz (szum morza), żżżżżżżż (dźwięk wydawany przez
piłę podczas pracy).
– Rozśpiewanie (R. zwraca uwagę na dykcję dziecka).
Wołamy zwierzęta: Mo – ja la – mo, mo — ja la – mo, mo . Mo – ja a – ro, mo – ja a – ro, ro.
Odeszliśmy zbyt daleko. Wołamy tatę: Ta – to ta – to mój, ta – to ta – to mój. W podskokach
biegniemy do taty: Ram tam tam, ram tam tam.
− Muzyczne wyciszenie.
Dziecko leży na plecach. Słucha utworu Fryderyka Chopina Preludium deszczowe. Wykonuje
„paluszkową improwizację”
3. Zabawy wyrównawcze i rozwijające.
R. wspiera dziecko, doskonaląc jego aparat mowy. Proponuje ćwiczenia: szybkie wymawianie na
zmianę głosek a i o, szybkie wymawianie na zmianę głosek i i u, cmokanie, parskanie jak koń,
szybka zmiana pozycji ust od „ryjka” do szerokiego uśmiechu.
4. „Moje skarby” – zabawa rozwijająca koncentrację uwagi.
Dziecko siedzi z zamkniętymi oczami. Ma wokół siebie różne przedmioty (zamknięte pudełko z
pinezkami, pogniecioną kartkę papieru, grzechotkę, maskotkę). Rodzic próbuje jak najciszej
zabrać jeden przedmiot z kręgu. Jeżeli dziecko usłyszy „złodzieja”, wskazuje kierunek, z którego
dochodził szmer. Jeżeli dziecko zdobędzie przedmiot, następuje zmiana ról.
Marzena Puchała
Klaudia Szaforska
Aleksandra Szcześniak
Renata Sosnowska
Elżbieta Kłopotowska
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |