-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
nauczanie zdalne 27.04-22.05.2020
Zadania dla dzieci 5-letnich
Temat: Muzyka relaksacyjna
Cele:
- Wprowadzenie litery H, h
- Doskonalenie motoryki małej podczas pisania szlaczków i wykonywania prac plastycznych
- Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej
Propozycje zabaw:
1. „Po co nam muzyka?” – burza mózgów, doskonalenie myślenia przyczynowo – skutkowego. Włączamy dziecku różnego rodzaju muzykę, a dziecko decyduje do czego byłaby dobra (np. muzyka relaksacyjna, muzyka elektroniczna, rock&roll).
2. „Namaluj muzykę!” – malowanie dziesięcioma palcami do wybranej przez dziecko muzyki ( np. rock&roll, heavy metal). Do malowania dajemy dziecku w miarę możliwości duży karton ( co najmniej A3). Dzieci swobodnie malują farbami, wykorzystując wszystkie palce i dłoń – ilustrują muzykę. Następnie powtarzamy ćwiczenie z muzyką relaksacyjną. Dziecko prezentuje swoje prace. Rodzic zadaje dziecku pytania:
Czym różnią się te prace?
Która praca jest spokojna, a która nie?
Czy łatwo rozpoznać, która praca była malowana podczas którego utworu?
3. „Muzyka łagodzi obyczaje” – rozmowa z dzieckiem. Rodzic pyta:
Co oznacza to powiedzenie?
4. Wprowadzenie litery H, h
Zaaranżowanie sytuacji w której pojawia się wyraz podstawowy – hamak. Rodzic włącza muzykę relaksacyjną, prosi dziecko, aby zamknęło oczy i mówi, że przenosi go na bezludną wyspę. Leży teraz na hamaku i słucha muzyki.
Dziecko dzieli wyrazu hamak na sylaby i liczy je oraz na głoski i liczy je.
Dziecko podaje na jaką głoskę rozpoczyna się wyraz hamak, a na jaką się kończy.
Wprowadzenie schematu i modelu – do tego zadania potrzebne nam będzie 5 prostokątów z białego kartonu. Zadaniem dziecka jest ułożenie z nich wyrazu – hamak ( jedna litera to jeden prostokąt). Następnie na kartce piszemy wyraz HAMAK, nazywając kolejne litery. Następnie dziecko czyta wyraz.
Następnie piszemy wyraz HAMAK na białych prostokątach. Czytamy go razem z dzieckiem. Mieszamy kartoniki i prosimy dziecko, aby somo spróbowało ułożyć wyraz.
Pokazujemy dziecku jak piszemy literę H, h. Dziecko pisze literę na podłodze, w powietrzu, układa ją z kredek, patyczków, włóczki.
5. Uzupełnienie karty pracy przygotowanej przez n-la. Pisanie litery H, h po śladzie i samodzielnie.
6. Uzupełnianie karty pracy. Wyszukiwanie w wyrazach litery H, h i otaczanie je niebieską pętlą.
7. Uzupełnienie karty pracy. Dziecko nazywa przedmioty znajdujące się na ilustracji. Dzieli wyrazy na sylaby, na głoski i liczy je.
Dla chętnych: dziecko może podpisać obrazki w polach pod obrazkami.
Opracowała: A. Kasprowicz, M. Nalej
Wszystko może być muzyką
Cele:
- rozbudzanie zainteresowań muzycznych na drodze obcowania rytmem,
- rozwijanie pamięci muzycznej,
- kształcenie poczucia rytmu.
1.„Gramy na pudełkach”– Rodzic siada naprzeciwko dziecka, daje dziecku dwa pudełka plastikowe lub tekturowe. Rodzic wymienia nazwę instrumentu, a dziecko ma za zadanie wystukać na pudełkach podział na sylaby tego słowa, np.: Har-mo-nia. Rodzic może zmienić sposób wystukiwania rytmu, np. brzegiem dłoni, palcem, stopą, kolanem, łokciem..
2.,,Dyktando rytmiczne” – ZIELONY, CZERWONY, ŻÓŁTY.
Przed zabawą należy przygotować po kilka kartoników w kolorach podanych wyżej.
Najpierw rodzic ustala z dziećmi sposób zabawy, układa podany rytm na dywanie dzieci odtwarzają go ruchem.
ZIELONY - uderzanie dłońmi o kolana
CZERWONY - podskok
ŻÓŁTY - tupanie w miejscu
Po kilu powtórzeniach zmieniamy rytm np. ZIELONY, ZIELONY, CZERWONY, ŻÓŁTY. Dziecko odtwarza rytm ruchem. Zaproponujmy dziecku zmianę ról. Teraz dziecko układa rytm z kartoników, a rodzic odtwarza go ruchem.
3. „Zatańcz ze mną” – zabawa muzyczno- ruchowa https://youtu.be/S9xKmJqsvyA
E.Kowalczyk
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |