Menu

nauczanie zdalne 27.04-22.05.2020

Zadania dla dzieci 6-letnich
Temat: W płaczu nie ma nic złego

Cele:
- kształtowanie wrażliwości emocjonalnej, empatii, komunikacji interpersonalnej
- kształtowanie kompetencji językowych
- określanie głoski w nagłosie i wygłosie słów o prostej budowie fonetycznej
- poszerzanie słownictwa dzieci, doskonalenie percepcji słuchowej

Propozycje

1. ,, Dokończ zdanie"- rodzic prosi aby dziecko dokończyło zdanie,, Jestem szczęśliwy, gdy..., następnie z emocją- smutny, dumny, rozzłoszczony, wesoły. Rodzic może nauczyć słów w języku angielskim: szczęśliwy-  happy, smutny- sad, dumny- proud, rozzłoszczony- angry.
2. ,, Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie"'- fragment
- No, Łukasz co z tobą?- Babcia podeszła do wnuczka, który zwinął się w kłębek na kanapie.
- Babciu, przecież ty wiesz ,że ja nauczyłem się tego wiersza. Przecież mówiłem go wczoraj bez błędu.
- To prawda- przyznała babcia.
- No widzisz. A na występie, gdy przyszłą moja kolej, wszystko zepsułem. Początkowo szło mi dobrze, ale potem zapomniałem. Nie wiedziałem co dalej mówić. W głowie miałem pustkę. - widać było, że Łukasz bardzo przeżywa ten występ.  
- Wiem, ze nauczyłeś tego wiersza, ale dopadła cię trema.- pocieszała go Babcia.
- Nie wyszło mi z tym wierszem, ale największa przykrość zrobił mi Witek. 
- A co z tym ma wspólnego Witek- spytała Babcia.
- Witek przepytał mnie przed występem, a potem był w pierwszym rzędzie i miał trzymać kciuki. I kiedy zapomniałem myślałem, że mi podpowie, ale on zaczął się śmiać i pokazywać na mnie palcem. Witek śmiał się złośliwie i głośno a razem z nim cała sala. Nigdy mu tego nie zapomnę. Przyjaciel się tak nie zachowuje- stwierdził z żalem Łukasz.
- No cóż, jak mówi przysłowie , prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie. Ty, będąc w kłopocie, zawiodłeś się na swoim przyjacielu., ale tak bywa. Trudna sytuacja może być okazją, aby ktoś poznał nas z najlepszej strony. 
Rodzic zachęca dziecko do podzielenia się swoimi wrażeniami po wysłuchaniu tekstu. 
3. ,, Co mogłoby pomóc Łukaszowi?"- zabawa dramowa. Najpierw dzieci odpowiadają na pytanie jak można pomóc Łukaszowi a potem to pokazują. Rodzic mówi dziecku, że dorośli też często płaczą, boją się, smucą i to jest w porządku i że nie wolno wyśmiewać sie z osób płaczących, podkreślają, że płacz pomaga często uporać się z trudnymi emocjami. 
4. ,, Figurki"- dziecko biega po dywanie w rytm melodii. Gdy muzyka cichnie, na hasło,, Figurki, figurki zamieńcie się w ....(pada nazwa zwierzęcia, rośliny, przedmiotu, w który zamienia się dziecko i stoi nieruchomo).
5. ,,Woreczki uczuć"- przygotowanie toru ze skakanki. dziecko bierze woreczek kładzie go na głowie i przechodzi tor wyobrażając sobie najpierw coś smutnego. Następnie wkładają woreczek między kolanami i wyobrażają sobie coś przyjemnego, radosnego i skaczą w taki sposób by woreczek nie spadł. Na koniec wyobrażają sobie coś strasznego i idą w podporze tyłem z woreczkiem na brzuchu. 
,, Kraina radości"- dziecko słucha muzyki i wykonuje masaż na plecach rodzica, rysując fale, spirale, figury geometryczne i inne kształty, kilkoma palcami kształty. Następnie wykonują wspólny taniec dłoni siedzą w parze, porozumiewając się ze sobą bez słów. 
,, Ukryte słowa"- W języku polskim mamy słowa, w których są krótsze słowa. Rodzic wymienia słowa a dziecko musi je odnaleźć: laska, parasolka, słońce, malina, tulipan, burak.
,, Piłka ciężka jak kamień"- zabawa ruchowa. Rodzic podaje piłkę i mówi podaję ci ciężki kamień a dziecko go niesie do celu, potem  lekkie piórko i robi to samo. Potem podaję ci gorące jajko, piłkę jak delikatny wazonik.
6. Karty pracy cz.4 21a i 21b 

Opracowała:
M.Sałajczyk
I.Dziuba
E.Kubiak
A.Rypkowska

 

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu