-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
nauczanie zdalne 27.04-22.05.2020
Zadania dla dzieci 6-letnich
Temat: W płaczu nie ma nic złego
Cele:
- kształtowanie wrażliwości emocjonalnej, empatii, komunikacji interpersonalnej
- kształtowanie kompetencji językowych
- określanie głoski w nagłosie i wygłosie słów o prostej budowie fonetycznej
- poszerzanie słownictwa dzieci, doskonalenie percepcji słuchowej
Propozycje
1. ,, Dokończ zdanie"- rodzic prosi aby dziecko dokończyło zdanie,, Jestem szczęśliwy, gdy..., następnie z emocją- smutny, dumny, rozzłoszczony, wesoły. Rodzic może nauczyć słów w języku angielskim: szczęśliwy- happy, smutny- sad, dumny- proud, rozzłoszczony- angry.
2. ,, Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie"'- fragment
- No, Łukasz co z tobą?- Babcia podeszła do wnuczka, który zwinął się w kłębek na kanapie.
- Babciu, przecież ty wiesz ,że ja nauczyłem się tego wiersza. Przecież mówiłem go wczoraj bez błędu.
- To prawda- przyznała babcia.
- No widzisz. A na występie, gdy przyszłą moja kolej, wszystko zepsułem. Początkowo szło mi dobrze, ale potem zapomniałem. Nie wiedziałem co dalej mówić. W głowie miałem pustkę. - widać było, że Łukasz bardzo przeżywa ten występ.
- Wiem, ze nauczyłeś tego wiersza, ale dopadła cię trema.- pocieszała go Babcia.
- Nie wyszło mi z tym wierszem, ale największa przykrość zrobił mi Witek.
- A co z tym ma wspólnego Witek- spytała Babcia.
- Witek przepytał mnie przed występem, a potem był w pierwszym rzędzie i miał trzymać kciuki. I kiedy zapomniałem myślałem, że mi podpowie, ale on zaczął się śmiać i pokazywać na mnie palcem. Witek śmiał się złośliwie i głośno a razem z nim cała sala. Nigdy mu tego nie zapomnę. Przyjaciel się tak nie zachowuje- stwierdził z żalem Łukasz.
- No cóż, jak mówi przysłowie , prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie. Ty, będąc w kłopocie, zawiodłeś się na swoim przyjacielu., ale tak bywa. Trudna sytuacja może być okazją, aby ktoś poznał nas z najlepszej strony.
Rodzic zachęca dziecko do podzielenia się swoimi wrażeniami po wysłuchaniu tekstu.
3. ,, Co mogłoby pomóc Łukaszowi?"- zabawa dramowa. Najpierw dzieci odpowiadają na pytanie jak można pomóc Łukaszowi a potem to pokazują. Rodzic mówi dziecku, że dorośli też często płaczą, boją się, smucą i to jest w porządku i że nie wolno wyśmiewać sie z osób płaczących, podkreślają, że płacz pomaga często uporać się z trudnymi emocjami.
4. ,, Figurki"- dziecko biega po dywanie w rytm melodii. Gdy muzyka cichnie, na hasło,, Figurki, figurki zamieńcie się w ....(pada nazwa zwierzęcia, rośliny, przedmiotu, w który zamienia się dziecko i stoi nieruchomo).
5. ,,Woreczki uczuć"- przygotowanie toru ze skakanki. dziecko bierze woreczek kładzie go na głowie i przechodzi tor wyobrażając sobie najpierw coś smutnego. Następnie wkładają woreczek między kolanami i wyobrażają sobie coś przyjemnego, radosnego i skaczą w taki sposób by woreczek nie spadł. Na koniec wyobrażają sobie coś strasznego i idą w podporze tyłem z woreczkiem na brzuchu.
,, Kraina radości"- dziecko słucha muzyki i wykonuje masaż na plecach rodzica, rysując fale, spirale, figury geometryczne i inne kształty, kilkoma palcami kształty. Następnie wykonują wspólny taniec dłoni siedzą w parze, porozumiewając się ze sobą bez słów.
,, Ukryte słowa"- W języku polskim mamy słowa, w których są krótsze słowa. Rodzic wymienia słowa a dziecko musi je odnaleźć: laska, parasolka, słońce, malina, tulipan, burak.
,, Piłka ciężka jak kamień"- zabawa ruchowa. Rodzic podaje piłkę i mówi podaję ci ciężki kamień a dziecko go niesie do celu, potem lekkie piórko i robi to samo. Potem podaję ci gorące jajko, piłkę jak delikatny wazonik.
6. Karty pracy cz.4 21a i 21b
Opracowała:
M.Sałajczyk
I.Dziuba
E.Kubiak
A.Rypkowska
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |