Menu

nauczanie zdalne 27.04-22.05.2020

Zadania dla dzieci 6-letnich
Temat: Muzyka okolicznościowa

Cele:
- rozwijanie zainteresowań muzyką okolicznościową – właściwą na urodziny, do tańca, relaksu, na uroczystości itp.
– doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworu i wypowiadania się na temat jego treści, poszerzanie słownika czynnego dzieci o przysłowie
– doskonalenie koordynacji ruchowo-słuchowej, ćwiczenie umiejętności układania rytmów 
   3-4-elementowych;
– rozwijanie percepcji wzrokowej, sprawności grafomotorycznej, kreślenie cyfr.
- ćwiczenie umiejętności wykonywania przestrzennej pracy wg instrukcji obrazkowej.

Propozycje:

1. Ćwir – dziecko słucha utwór A. Frączek i wypowiada się na temat jego treści. Odpowiada co może oznaczać przysłowie „Kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one”. 
        Czy gust i upodobania mogą być lepsze albo gorsze, tak jak chciały wrony?
Ćwir, czyli kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one 
Wróbel w gości wpadł do wron. 
I już w progu, jak to on, 
bardzo grzecznie: – Ćwir, ćwir! –rzekł. 
Wrony na to w dziki skrzek: 
– Co on gada?! 
– Kra, kra, kra! 
– Tyś słyszała to, co ja? 
– Jakiś jazgot? 
– Zgrzyt? 
– I brzdęk? 
– Co to był za dziwny dźwięk?! 
Wróbel: Ćwir! – powtórzył więc. 
Wtedy wrony: buch, bam, bęc! 
po kolei spadły: bach! 
z przerażenia wprost na piach. 
A gdy otrzepały puch, 
oczyściły z piachu brzuch, 
skrzydła, dzióbek oraz pięty, 
rzekły: – Biedak jest ćwirnięty. 

2.  „Jaka muzyka pasuje?” – dziecko wymienia różne rodzaje muzyki: do tańca, do śpiewania na urodzinach, na uroczystościach państwowych, gdy chce odpocząć itp. 
W określonych sytuacjach niektóre rodzaje muzyki lepiej oddają charakter uczuć niż inne, a różnice w upodobaniach są naturalne.
3. „Rytm z nakrętek” – dziecko potrzebuje 10–12 nakrętek od butelek typu PET w trzech kolorach (mogą być klocki). Rodzic układa rytm 3–4-elementowy, a dziecko odtwarza ten rytm ruchem w taki sposób, że ten sam symbol odpowiada temu samego ruchowi. Wzajemne sprawdzanie poprawności swojej pracy - zamiana ról.
4. „Skojarzenia z muzyką” – dziecko odpowiada do jakich wydarzeń, uroczystości najlepiej pasują utwory: Sto lat, Mazurek Dąbrowskiego, Happy Birthday. Następnie dziecko śpiewa wybrany utwór – Rodzic odgaduje zagadkę muzyczną.
5. Praca z KP4.19a - pisanie po śladzie, zapisywanie dodawania.
6.  Praca z KP4.20b – kącik grafomotoryczny, kolorowanie pól z właściwym układem nut.
7. „Nasza gitara” – dziecko wykonuje instrument wg instrukcji. Pomoce: opakowanie po chusteczkach higienicznych, kolorowy samoprzylepny papier, nożyczki, gumki recepturki, karton, czarny marker, taśma samoprzylepna. Dziecko okleja pudełko kolorowym papierem, następnie mocuje gumki, tak by przechodziły nad otworem w pudełku (pudełko odgrywa rolę pudła rezonansowego). Na rantach pudełka Rodzic może wykonać niewielkie nacięcia nożykiem, by struny się nie przesuwały. Następnie dziecko wycina z kartonu gryf oraz główkę gitary, przykleja je za pomocą taśmy. Rysuje na nich markerem progi i struny. 
                                     
   

 Opracowała: E. Kubiak
I.Dziuba
M. Sałajczyk
 A. Rypkowska

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu