-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
nauczanie zdalne 27.04-22.05.2020
Zadania dla dzieci 6-letnich
Temat: Muzyka okolicznościowa
Cele:
- rozwijanie zainteresowań muzyką okolicznościową – właściwą na urodziny, do tańca, relaksu, na uroczystości itp.
– doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworu i wypowiadania się na temat jego treści, poszerzanie słownika czynnego dzieci o przysłowie
– doskonalenie koordynacji ruchowo-słuchowej, ćwiczenie umiejętności układania rytmów
3-4-elementowych;
– rozwijanie percepcji wzrokowej, sprawności grafomotorycznej, kreślenie cyfr.
- ćwiczenie umiejętności wykonywania przestrzennej pracy wg instrukcji obrazkowej.
Propozycje:
1. Ćwir – dziecko słucha utwór A. Frączek i wypowiada się na temat jego treści. Odpowiada co może oznaczać przysłowie „Kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one”.
Czy gust i upodobania mogą być lepsze albo gorsze, tak jak chciały wrony?
Ćwir, czyli kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one
Wróbel w gości wpadł do wron.
I już w progu, jak to on,
bardzo grzecznie: – Ćwir, ćwir! –rzekł.
Wrony na to w dziki skrzek:
– Co on gada?!
– Kra, kra, kra!
– Tyś słyszała to, co ja?
– Jakiś jazgot?
– Zgrzyt?
– I brzdęk?
– Co to był za dziwny dźwięk?!
Wróbel: Ćwir! – powtórzył więc.
Wtedy wrony: buch, bam, bęc!
po kolei spadły: bach!
z przerażenia wprost na piach.
A gdy otrzepały puch,
oczyściły z piachu brzuch,
skrzydła, dzióbek oraz pięty,
rzekły: – Biedak jest ćwirnięty.
2. „Jaka muzyka pasuje?” – dziecko wymienia różne rodzaje muzyki: do tańca, do śpiewania na urodzinach, na uroczystościach państwowych, gdy chce odpocząć itp.
W określonych sytuacjach niektóre rodzaje muzyki lepiej oddają charakter uczuć niż inne, a różnice w upodobaniach są naturalne.
3. „Rytm z nakrętek” – dziecko potrzebuje 10–12 nakrętek od butelek typu PET w trzech kolorach (mogą być klocki). Rodzic układa rytm 3–4-elementowy, a dziecko odtwarza ten rytm ruchem w taki sposób, że ten sam symbol odpowiada temu samego ruchowi. Wzajemne sprawdzanie poprawności swojej pracy - zamiana ról.
4. „Skojarzenia z muzyką” – dziecko odpowiada do jakich wydarzeń, uroczystości najlepiej pasują utwory: Sto lat, Mazurek Dąbrowskiego, Happy Birthday. Następnie dziecko śpiewa wybrany utwór – Rodzic odgaduje zagadkę muzyczną.
5. Praca z KP4.19a - pisanie po śladzie, zapisywanie dodawania.
6. Praca z KP4.20b – kącik grafomotoryczny, kolorowanie pól z właściwym układem nut.
7. „Nasza gitara” – dziecko wykonuje instrument wg instrukcji. Pomoce: opakowanie po chusteczkach higienicznych, kolorowy samoprzylepny papier, nożyczki, gumki recepturki, karton, czarny marker, taśma samoprzylepna. Dziecko okleja pudełko kolorowym papierem, następnie mocuje gumki, tak by przechodziły nad otworem w pudełku (pudełko odgrywa rolę pudła rezonansowego). Na rantach pudełka Rodzic może wykonać niewielkie nacięcia nożykiem, by struny się nie przesuwały. Następnie dziecko wycina z kartonu gryf oraz główkę gitary, przykleja je za pomocą taśmy. Rysuje na nich markerem progi i struny.
Opracowała: E. Kubiak
I.Dziuba
M. Sałajczyk
A. Rypkowska
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |