-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
nauczanie zdalne 27.04-22.05.2020
Zadania dla dzieci 6-letnich
Temat: Muzyka wokół nas
Cele:
- rozwijanie zainteresowań dźwiękami wydawanymi przez przedmioty inne niż typowe
instrumenty; kształtowanie wrażliwości muzycznej i wyobraźni
– doskonalenie pamięci wzrokowej oraz stosowania zasad podczas rozgrywania gier
– doskonalenie percepcji słuchowej, doskonalenie słuchu fonemowego, utrwalenie nazw
instrumentów, doskonalenie umiejętności wyodrębniania dźwięków z tła
– rozwijanie umiejętności ilustrowania treści utworu za pomocą środków plastycznych,
ćwiczenie umiejętności identyfikowania i podawania nazw uczuć
- doskonalenie koordynacji ruchowo-słuchowej, rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
Propozycje:
1.„Jaki to instrument?” – zabawa słuchowa. Rodzic włącza nagranie muzyczne dźwięków kilku instrumentów. Dziecko ma odgadnąć, jaki instrument słyszy. Jeśli dziecko ma trudność ze znalezieniem odpowiedzi, Rodzic może je naprowadzać poprzez opisywanie wyglądu instrumentów.
2. „Czy rozpoznasz instrumenty?” – dziecko w ciszy słucha fragmentu Still w wykonaniu zespołu AudioFeels (źródło:Youtube). Po wysłuchaniu utworu dziecko mówi, jakie instrumenty udało mu się zidentyfikować (gitara, perkusja, instrumenty smyczkowe).
(W tej piosence nikt nie grał na żadnym instrumencie, a wszystkie dźwięki zostały wyśpiewane przez osoby z zespołu, a brzmiały jak prawdziwe instrumenty)
Dziecko próbuje naśladować dźwięk gitary, perkusji itp.
3.. „Orkiestra kuchenna” – dziecko gra na improwizowanych instrumentach: pokrywki od garnków, garnki i metalowe kubki. Następnie rodzic wystukuje prosty rytm, a dziecko powtarza go na swoich instrumentach. Rodzic może sterować zabawą jako dyrygent - jeśli podniesie ręce – dziecko gra głośno, jeśli je opuści – gra cicho, delikatnie.
4. „Malowanie muzyki” – do utworu Still (kilka razy) dziecko zastanawia się, z jakim kolorem kojarzy mu się z ta muzyką, czy linie, które obrazowałyby ten utwór, byłyby łagodne czy ostre itp. Dziecko słucha utworu i maluje muzykę na kartce formatu A3. Pomoce: farby, pędzle i kubki na wodę.
5. Karty pracy – 18a – ćwiczenia w czytaniu. Karty pracy – 18b – wystukiwanie rytmów.
Opracowała:
E. Kubiak
I. Dziuba
M. Sałajczyk
A. Rypkowska
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |