-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
nauczanie zdalne 27.04-22.05.2020
Zadania dla dzieci 5-letnich
Temat: „Co ja mogę zrobić dla Ziemi?”
Cele:
- Wdrażanie do oszczędzania wody i ochrony środowiska.
- Doskonalenie rozumienia pojęć matematycznych dotyczących objętości.
- Doskonalenie wypowiadania się na dany temat.
Propozycje zabaw:
1. „Chora rzeka” – wysłuchanie wiersza Joanny Papuzińskiej
Po wysłuchaniu wiersza dziecko odpowiada na pytania: Co się śniło kotkowi?, Jak wygląda świat w wierszu?, Dlaczego tak było?, Dlaczego rzeka była „chora”?, Jak myślicie, co spowodowało, że rzeka „zachorowała”?, Czy wodę można uzdrowić?
2. „Do czego potrzebna jest woda?” – mapa myśli
Dziecko wymienia swoje pomysły.
3. „Ile wody?” – zajęcie matematyczne
Jak można policzyć wodę? Dziecko podaje swoje pomysły, następnie rodzic pyta ile wody dzieci zużywają w ciągu dnia? Ile w ciągu tygodnia? Jak to można policzyć?
4. „Mycie zębów” – doświadczenie
I. Dziecko podstawia pod kran miskę i podczas mycia zębów nie zakręca wody.
II. Dziecko podczas mycia zębów moczy szczoteczkę i zakręca wodę. Nalewa jej sobie trochę do kubka, płucze zęby, i wypluwa wodę do przygotowanej miski.
Następnie dziecko mierzy na różne sposoby np. kubeczkami ile wody zużyło, porównuje zużycie wody w dwóch przypadkach. Rodzic pyta dziecko, w którym przypadku zużycie wody było większe oraz jak można ograniczyć zużycie wody?
5. „Jak przedszkolaki mogą ograniczyć zużycie wody?” – giełda pomysłów, dziecko podaje swoje pomysły.
Opracowały: M. Nalej, A. Kasprowicz. M.Gryz
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |