-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
nauczanie zdalne 27.04-22.05.2020
Zadania dla dzieci 4-letnich
Temat: Jestem patriotą!
Cele główne:
- kształtowanie postawy patriotycznej oraz poczucia szacunku dla symboli narodowych;
- kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
1.Ćwiczenie oddechowe „Jak łopocze flaga?”.
Rodzic mówi: Jak łopocze flaga na słabym wietrze? Pokaż. Dziecko na wydechu leciutko dmucha na flagę.
Rodzic mówi: Jak łopocze flaga na zmiennym wietrze? Pokaż. Dziecko bierze wdech i dmucha na flagę – raz mocniej, raz słabiej.
Rodzic mówi: Jak łopocze flaga na silnym wietrze? Pokaż. Dziecko bierze wdech i mocno dmucha na flagę.
2. Rozśpiewanie do melodii „Panie Janie”.
Dzieci powtarzają za rodzicem jak echo (na melodię Panie Janie): Ko – cham Pol – skę, Ko – cham Pol – skę, i ty też, i ty też. Trzymam naszą fla – gę, trzymam naszą fla – gę, z ca – łych sił, z ca – łych sił. Śpiewają jeszcze kilka razy: ciszej – głośniej, wolniej – szybciej.
3. „To moja Polska” – słuchanie wierszyka i rozmowa na jego temat.
"To moja Polska"
Tu jest moje miejsce na Ziemi.
Tu jest mój dom i moja rodzina.
To jest moje miasto, moje ulice.
Tu każdy mój dzień się kończy i zaczyna.
Znam tu każdy plac, każdy zakątek.
Tu mam kolegów i chodzę do przedszkola.
To miejsce kochać, cenić i szanować
to moja Polaka – patrioty rola.
Rodzic rozmawia z dziećmi na temat wiersza:
Którego kraju dotyczył ten wiersz? Kim są ludzie mieszkający w Polsce? Kto to jest patriota? Jakimi uczuciami darzymy nasz kraj?
Dlaczego czujemy się związani z naszym krajem, co tutaj jest nasze?
5. Ułóż historyjkę obrazkową pasującą do treści wiersza.
Dziecko opowiada , co się dzieję po kolei w historyjce obrazkowej.
6. „Za co kocham Polskę?” – praca plastyczna, wykonanie plakatu.
Rodzic rozdaje dziecku kilka małych kartek formatu A6 oraz pastele olejne. Prosi dziecko, aby zastanowiły się, za co kochają Polskę. Mówi im, że Polskę można kochać za to wszystko, co się w niej znajduje, co kojarzy im się z domem, z rodziną, z różnymi miejscami i ludźmi, których spotykają na co dzień. Zadaniem dziecka jest narysowanie na kartkach pojedynczych rzeczy. Po wykonaniu wszystkich rysunków rodzic wraz z dziećmi łączy ze sobą małe obrazki za pomocą taśmy klejącej, tworząc duży obraz. Na środku powstałego obrazu dużymi literami rodzic zapisuje mazakiem słowa: KOCHAMY CIĘ, POLSKO!
Wykonały:
K. Szaforska, A. Szcześniak
R. Sosnowska, M. Puchała, E. Kłopotowska
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |