Menu

nauczanie zdalne
25.03 - 10.04

Zadania dla dzieci 6-letnich

Temat: Skąd się bierze ser?

 

Cele:

  • rozwijanie sprawności fizycznej

  • rozwijanie wiedzy na temat produktów mlecznych

  • polisensoryczne poznawanie różnych produktów mlecznych

    rozwijanie wyobraźni

  • kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej

 

Propozycje:

  1. Ćwiczenia gimnastyczne:

    - dziecko i rodzice przytrzymują pozycję klęk podparty, dolny odcinek kręgosłupa „wypychają” mocno w podłogę tak, aby stał się w tym miejscu wklęsły. Głowy podnoszą. Na hasło: „koci grzbiet”, górny odcinek kręgosłupa „wypychają” w górę tak, aby powstał swego rodzaju garb. Głowy chowają między ramionami.

    - dziecko z rodzicem poruszają się na czworaka naśladując różne zwierzęta gospodarskie.

    - dziecko z rodzicem kładą maskotkę na podłodze i siadają za nim. Następnie wykonują skłon w kierunku maskotki, aby dotknąć ją czołem.

  2. Wspólnie oglądamy film pt. „Skąd się biorą dziury w serze?”

  3. Produkty z mleka” - poznanie produktów mlecznych. Rodzic wybiera produkty mleczne, które znajdują się w lodówce. Obok każdego produktu leży kartka. Następnie dziecko próbuje produktów mlecznych (określa ich smak, zapach) i na kartce rysuje buźkę zadowoloną, gdy smakuje lub smutną, gdy produkt nie smakuje. Na koniec dziecko ze związanymi oczami próbuje po jednym produkcie i odgaduje, co to jest.

  4. Praca plastyczna – potrzebna będzie rękawiczka lateksowa i flamastry. Dziecko stara się ją nadmuchać. Zawiązujemy tak, aby powstał balon. Na okrągłej części rękawiczki flamastrami rysujemy krowę tak, aby nadmuchane palce rękawiczki były wymionami krowy.

 

 

Opracowała:

I.Dziuba

M. Sałajczyk

E.Osińska

U.Kiejrys

A.Rypkowska

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu