-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- Ogólnopolski program edukacyjny „Zdrowo i sportowo”
- Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
- Program edukacyjny „Kodowanie na dywanie”
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców - Ramowy rozkład dnia
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- Ogólnopolski program edukacyjny „Zdrowo i sportowo”
- Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
- Program edukacyjny „Kodowanie na dywanie”
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
nauczanie zdalne
25.03 - 10.04
Scenariusz zajęć korekcyjno – kompensacyjnych
usprawniających koordynację wzrokowo – ruchową dla dzieci 5-6 letnich
Pomoce: balony, tace z kaszą, kartki papieru, kredki, tablica, kreda, serca na kolorowej nitce, papierowe serwetki, papierowe pudełka lub klocki.
Cele:
— niwelowanie deficytów rozwojowych;
— przygotowanie do nauki pisania;
— rozwijanie procesów pamięciowych;
— doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej;
Ćwiczenia wprowadzające:
— ćwiczenia oddechowe pt. „Serduszka” – rodzic rozdaje dziecku papierowe serduszko umieszczone na kolorowej nitce. Zadanie dzieci jest jak najdłużej „utrzymać” serduszko w ruchu. Ćwiczenie powtarzamy kilkakrotnie, pamiętając jednocześnie o prawidłowym torze oddechowym (krótki wdech nosem a długi wydech ustami);
— ćwiczenia koordynacji ruchowej pt. „Balonik” – dorosły podrzuca balonik w górę, a dziecko koniuszkami palców, delikatnie, stara się nie dopuścić do tego, aby balonik upadł na podłogę.
ETAP II
2. Ćwiczenia usprawniające grafomotorykę:
— najpierw kreślenie w powietrzu określonych przez rodzica wzorów graficznych; (koło, kwadrat, trójkąt ) tutaj proszę o wykonywanie na zmianę z dzieckiem, raz rodzic wymyśla kształt, raz dziecko i oboje kreślą.
— następnie kreślenie na tacy z kaszą/ ryżem/ piaskiem (wybieramy to co akurat mamy i możemy wykorzystać) dużych kształtów graficznych zgodnie z poleceniem rodzica oraz wzorów wybranych przez dzieci;
3. Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową:
— kopiowanie obrazków przez kalkę techniczną. Na początku dzieci kopiują wzory proste, następnie przechodzą do bardziej skomplikowanych; ( to ćwiczenie może się bardzo spodobać dziecku, jest to coś nowego, a wiem że dobrze reaguje na wszelkie nowe formy na zajęciach)
— łączenie kolorową kredką wyznaczonych punktów na kartce papieru lub tablicy. Na kartkę lub tablicę należy wcześniej nanieść punkty. Linie powinny być poziome, pionowe, skośne. ( to zadanie ma na celu doskonalenie planowania ruchu, myślę że dziecko chętnie to wykona jeśli namalujemy punkty=kropki kredą na betonie, kostce lub na innym podłożu)
4. Ćwiczenia kształtujące małą motorykę:
— lepienie z plasteliny. Na początku dziecko formuje nieskomplikowane kształty, np. duże – średnie – małe kule, grube – średnie – cienkie wałeczki itp. Przechodzimy od elementów większych do coraz mniejszych;
— zabawa pt. „Mur” – dziecko otrzymuje od rodzica dużą ilość pudełek (mogą być także klocki, jednak pudełka są atrakcyjniejsze dla dziecka) różnej wielkości. Jego zadaniem jest skonstruowanie muru z dostępnego materiału. ( to ćwiczenie doskonali percepcję wzrokową, dokładność oraz precyzję ruchów) – można wpleść w nie element rywalizacji, np. kto ułoży szybciej ustalony kształt, kto ułoży wyższą wieżę lub ktoś buduje a druga osoba odgaduje co to)
5. Ćwiczenia doskonalące kontrolę nad ruchami graficznymi:
— „Dokończ rysunek” – dziecko dostaje od rodzica kartkę na której po lewej stronie narysowany jest na przykład pies siedzący obok budy. Wcześniej rysujemy drugi, prawie taki sam obrazek ( uwaga musi na nim czegoś brakować ) Zadaniem dziecka będzie dorysowanie brakującego elementu na kolejnym obrazku ( np. psa)
— „Labirynt” – w środku labiryntu umieszczono skarb. Dziecko, bez odrywania ręki, za pomocą linii ciągłej ma za zadanie dojść do owego skarbu, „zabrać” go i wrócić z powrotem tą samą drogą. Nie może idąc po skarb i wracając dotknąć brzegów korytarza.
6. Ćwiczenia doskonalące kontrolę nad ruchami w odtwarzaniu symbolu graficznego:
— rysowanie po śladzie znaków graficznych;
— kreślenie kształtów literopodobnych w linii.
ETAP III
7. Ćwiczenia relaksacyjne:
— masaż relaksacyjny pt. „Puszek” – jedno dziecko z pary kładzie się na plecach.Rodzic kawałkiem postrzępionej papierowej serwetki lekko gładzi czoło, policzki, szyję, ręce
i odsłonięte do kolan nogi leżącego dziecka. Towarzyszy temu cicha, spokojna muzyka
opracowała: Urszula Kiejrys
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |