Zadania dla dzieci 3-letnich
Temat: Tęcza
Cele:
- eksperymentowanie z kolorami
- usprawnianie motoryki małej i dużej
- rozwijanie pamięci
- utrwalanie kolorów podstawowych – nazywanie ich
Propozycje zabaw:
1. Powitanka
2. ,,Eksperymenty z kolorami” – obserwacja procesu tworzenia się nowych barw, dostrzeganie odcieni, podawanie nazw kolorów. Rozkładamy brystol A2, nakładamy na brystol kolory podstawowe, dziecko obserwuje co się dzieje gdy kolory będziemy ze sobą łączyć np. żółty z niebieskim – czerwony – niebieski.
3. ,,Przepis na tęczę” – wiersz Agnieszki Frączek. Rozmowa na temat treści utworu ,,Z czego w wierszyku powstała tęcza?” Jak powstaje tęcza? Jak nazywają się kolory, które można zobaczyć w tęczy?
4. ,,Tęczowe tańce” – dajemy dziecku długie paski krepiny w kolorach tęczy: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, fioletowy. Dziecko porusza się przy muzyce. Na hasło wypowiedziane przez rodzica ,,Tęcza” dziecko zatrzymuje się rysuje zamaszystymi ruchami łuki nad sobą obserwując zachowanie pasków.
5. Praca plastyczna – tęcza i chmura na brystolu rysujemy dziecku chmurkę – na chmurce dziecko rysuje oczy, nos, uśmiech, następnie chmurkę wycina. Do wyciętej chmurki przyklejamy paski krepiny w kolorach tęczy.
6. Zagadka- Po burzy na niebie pięknie błyszczy w dali chciałbym na własność taki piękny szalik.
Przygotowały H. Kozłowska I.Gołyńska
