Zadania dla dzieci 6-letnich
Temat: "Brat i siostra"
Cele:
- utrwalenie nazewnictwa związanego z relacjami w rodzinie, rodzeństwo, dziadkowie, krewni
- rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez określanie lewej i prawej strony w przestrzeni w odniesieniu do własnego ciała i innych obiektów
Propozycje:
1. ,,Niech podskoczą lub przykucną ..”- zabawa ruchowa. Zadaniem dziecka jest podskoczyć jeśli ma takiego członka rodziny lub przykucnie jeśli nie ma
2. ,,Rodzina”- opowiadanie ilustrowane ruchem. Zadaniem dziecka jest ilustracja ruchem treści opowiadania . na hasło brat – dziecko robi przysiad a na hasło siostra- podskakuje.
Pewnego dnia rodzeństwo- brat i siostra- wybrało się na spacer do parku. Wyszli ze swego domu i zrobili 3 kroki do przodu( dziecko przesuwa się do przodu, robiąc trzy kroki). Następnie brat zauważył ślimaka na liściu akacji i cofnął się o jeden krok. Siostra z kolei usłyszała szelest w gałązkach bzu i przesunęła się o dwa kroki w lewo. Oddzielili się od siebie. Co muszą teraz zrobić brat i siostra, żeby się spotkać? Ile kroków i w którą stronę muszą wykonać? Udało się! Brat z siostrą wspólnie wędrują po parku. Zrobili pięć kroków do przodu i trzy kroki w prawo. Siostra zauważyła nadchodzącą babcie i zrobiła jeszcze dwa kroki do przodu . Brat dołączył do niej, ale szedł inną droga, wiec wykonał dwa kroki w lewo i kolejne dwa kroki do przodu.
3. „Zabiorę brata na koniec świata”- rytmiczne wyklaskiwanie rytmu piosenki. Zadaniem dziecka jest wysłuchanie utworu a następnie wyklaskanie rytmu piosenki. Na koniec dziecko uczy się refrenu piosenki na pamięć. Źródło: youtube
4. „Maskotka”- praca plastyczna. Dziecko ma za zadanie wykonanie maskotki dla brata lub siostry. Potrzebne będą: skarpetka, włóczka, guziki, papier kolorowy lub materiał, klej, wstążeczki, wata do wypełnienia skarpetki.
5. Karty pracy cz.4 ,26a i 26b oraz 28 a.
Opracowała:
M.Sałajczyk
I.Dziuba
E.Kubiak
A.Rypkowska
