-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
nauczanie zdalne 27.04-22.05.2020
Zadania dla dzieci 5-letnich
Temat: „Jesteśmy autorami”
Cele:
- Doskonalenie myślenia przyczynowo - skutkowego
- Doskonalenie równowagi, reagowanie na sygnał
- Kształtowanie motywacji do samodzielnego czytania
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania książek ze względu na rodzaj
Propozycje zabaw:
1. „Rodzaje książek” – wprowadzenie klasyfikacji książek ze względu na rodzaj. R. układa na podłodze stos książek (różne rodzaje i tematyka, np. książki kucharskie, atlasy, albumy, przewodniki, słowniki, książki dla dzieci z obrazkami, bez obrazków, wiersze, proza) jedna na drugiej, tak by nie było widać okładek. Dziecko kolejno wybierają po jednej książce dziecko opisuje, jak wygląda wybrana przez nie książka: Co ma na okładce? Jaki ma tytuł? (Jeśli dziecko potrafi go przeczytać). Co zawiera w środku? O czym jest? Następnie R. wyjaśnia, że książki mogą się różnić wyglądem, tematem, rodzajem, budową, sposobem zapisu czy przeznaczeniem.
2. „Dla kogo?” – kończenie rozpoczętego zdania, budowanie logicznych wypowiedzi. Dziecko zamienia sobie książki z poprzedniej zabawy. Ogląda je, a następnie kończy zdanie: Ta książka mogłaby być dla kogoś, kto lubi…
3. „Części książki” – wprowadzenie słownictwa do czytania globalnego dotyczącego budowy książek. R. prezentuje wyrazy do czytania globalnego. Dziecko odczytuje pierwszą literę, następnie R. czyta cały wyraz, a dziecko go powtarza: autor, okładka, grzbiet, ilustracja, tytuł, numer strony, spis treści. Jeśli w grupie znajdują się dzieci czytające, to one odczytują całe wyrazy.
4. „Moja książka” – doskonalenie twórczego myślenia i zdolności grafomotorycznych, przypomnienie rodzajów książek (kucharskie, przewodniki, dla dzieci, albumy, atlasy, słowniki itp.). Dzieci decydują, jaki rodzaj książki chciałyby stworzyć. Następnie wykonują prezentację swojej okładki.
5. „Ilustracja” – praca plastyczna w dowolnej technice. Dzieci tworzą ilustrację do swojej książki
z wykorzystaniem dowolnej techniki, np. farb, pasteli, kredek, mazaków, wyklejanek. Podpisują się na odwrocie kartki.
Zabawy - „Tajemnice książek”
1. Obraz z książek – zabawa plastyczna. Aktywizowanie do twórczego działania rozwijającego wyobraźnię. Dziecko potrafi zaplanować swoją pracę i ją zinterpretować.
Do zabawy potrzebnych będzie kilka książek z kolorowymi okładkami. Zadaniem dziecka jest, ułożenie z tych książek kompozycji, tak aby powstał obraz i nazwanie go.
Po ułożeniu obrazu możecie zrobić zdjęcie i wysłać je swojej pani.
2. Czytamy książki inaczej niż zwykle - zabawa czytelnicza. Budowanie pozytywnego skojarzenia związanego z książką. KTO TO POWIEDZIAŁ?
Drodzy Rodzice!
Do tej zabawy wybierzcie kilkanaście książek szczególnie lubianych przez dziecko, których bohaterowie są mu dobrze znani. Dziecko siada odwrócone do Was plecami. Jego zadaniem będzie odgadnięcie, kto wypowiedział słowa w odczytanym przez Was na głos fragmencie książki.
Opracowały: M. Gryz, A. Kasprowicz, M. Nalej, E. Kowalczyk
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |