-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
nauczanie zdalne 27.04-22.05.2020
Zadania dla dzieci 5 -letnich
Temat: Czym są dla nas książki?
Cele:
- Rozbudzenie zainteresowań czytelniczych
- Kształtowanie poszanowania dla książek
Propozycje zabaw:
1. „Niewidzialna zagadka”- Dziecko siedzi odwrócone tyłem do rodzica w pewnej odległości. W tym czasie rodzic kartkuje książkę. Dziecko wsłuchuje się w odgłos i wysuwa propozycje, co to może być. Następnie podajemy dziecku do rozpoznania za pomocą dotyku książkę (wcześniej) przykrytą koce lub w worku w zależności od dostępnego materiału.
2. „Mapa myśli”- ćwiczenia na budowanie wypowiedzi i formułowanie pytań. Rodzic zadaje dziecku następujące pytania:
Co to jest książka?
Z czego jest zbudowana?
Jakie mogą być książki?
O czym mogą być książki?
Do czego nam książki?
3.„Ulubione” – swobodne wypowiedzi dzieci na temat ulubionych książek. Zachęcanie dziecka do formułowania dłuższych wypowiedzi.
4.„Szpital dla książek” – jeśli mamy w domu zniszczoną książkę, możemy ją wspólnie z dzieckiem naprawić. Wspólnie z dzieckiem ustalamy „Regulamin postępowania z książką” czyli takiego korzystania, aby książka się nie zniszczyła.
5. Blok zajęć o emocjach – wstyd. Piszemy dziecku wyraz „wstyd” na kartce i prosimy, aby spróbował go odczytać (w razie potrzeby pomagamy dziecku). Słuchanie wiersza czytanego przez rodzica „Ale wstyd!” Dominiki Niemiec.
Po przeczytaniu zadajemy dziecku pytania:
Czego dotyczył wiersz?
Co stało się z książką?
Kto ją zniszczył?
Czy takie zachowanie było właściwe?
Skąd dziewczynki miały książkę?
Co musiały zrobić po tym , jak zniszczyły książkę?
Co czuły dziewczynki, gdy oddawały książkę do biblioteki?
Czy to co czuły, minęło?
Czy Wy też wstydziliście się z jakiegoś powodu?
W jakiej to było sytuacji?
Czy to było przyjemne uczucie?
Jak czuliście się gdy wstyd minął?
6.„Różne zakończenia” – zabawa w kończenie zdań.
Ola nigdy się nie wstydzi gdy …
Maciej wstydzi się …
To wstydliwa sprawa …
Kasia czuła się zawstydzona, gdy …
Kiedy się wstydzę …
Klara poczuł wstyd, ale …
Można się zawstydzić, kiedy …
Nie czuję wstydu, kiedy …
Wstyd to uczucie , które …
7.Przeglądanie wspólnie z dzieckiem książek. Oglądanie ilustracji i zachęcanie do udzielania wypowiedzi na ich temat. Czytanie wybranej przez dziecko bajki, opowiadania. Po wysłuchaniu opowiadanie treści usłyszanego utworu.
Opracowała: A. Kasprowicz, M. Nalej
Zabawy „Tajemnice książek”
1. „Znajdź książkę” – zabawa tropiąca.
Rodzic ukrywa książkę w pokoju, zadaniem dziecka jest ją odnaleźć. Rodzic może pomagać dziecku, dająć wskazówki: ciepło, cieplej, gorąco – kiedy zbliża się do miejsca ukrycia lub zimniej, zimno, bardzo zimno – kiedy dziecko oddala się od książki.
2. Zabawa matematyczna „Od…do”.
Rodzic przygotowuje trzy, cztery książki różniące się wielkością, ciężarem i grubością. Następnie prosi dziecko, żeby wśród książek wskazało tą, która jest najmniejsza, najgrubsza, najcieńsza, najlżejsza. Celem zabawy jest prawidłowe rozumienie tych pojęć
3. Zabawa czytelnicza
PRZECZYTAJMY TO „PO ŚMIESZNEMU”
Dziecko wybiera książkę, którą dobrze zna i lubi. Najlepiej, aby był to jeden z tych tytułów, po które sięgacie regularnie, czytając go wciąż i wciąż od nowa, aż macie wrażenie, że znacie już całą treść na pamięć (i może nawet faktycznie tak jest).
Dorosły zaczyna czytać jak gdyby nigdy nic, ale nagle, zupełnie niespodziewanie, przy trzeciej czy czwartej linijce tekstu zastępuje któreś zwyczajne słowo innym, najlepiej śmiesznym. I za chwilę –znowu! A potem jeszcze raz.
Opracowała:
Ewa Kowalczyk
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |