-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
nauczanie zdalne 27.04-22.05.2020
Zadania dla dzieci 5-letnich
Temat: Smog – co to za stwór?
Cele:
- rozwijanie wiedzy na temat zanieczyszczenia powietrza.
- rozbudzanie poczucia odpowiedzialności oraz troski o czystość otoczenia.
- doskonalenie umiejętności obserwacji i wyciągania wniosków z prostych doświadczeń.
- rozwijanie inwencji twórczej.
Propozycje zabaw:
1. „Komu jest potrzebne powietrze?” – mapa myśli
Dziecko rysuje na niewielkich kartkach, komu potrzebne jest powietrze, a następnie przywiesza swoje prace na jednym, dużym arkuszu papieru. Rodzic z dzieckiem wspólnie „odczytują” mapę myśli.
2. „Czy powietrze jest czyste?” – doświadczenie, obserwacja drobin kurzy w świetle latarki. Rodzic gasi światło i zapala latarkę. Dziecko obserwuje powietrze w snopie światła, próbując dostrzec drobinki zanieczyszczeń. Następnie dziecko wymienia źródła zanieczyszczeń powietrza.
3. „Miasto” – praca plastyczna.
Dzieci wycinają z gazet prostokąty różne wielkości i naklejają obok siebie pionowo, tworząc miasto. Następnie nad nimi węglem lub kredką rysują spirale – dym.
4. „Smog” – słuchanie opowiadania Agnieszki Frączek pod tym samym tytułem z książki „Sprężynek na tropie tajemnic” – ekologia
Po wysłuchaniu opowiadania dziecko odpowiada na pytania: Co to jest smog?, Czym różnią się smog i smok?, Jakie są przyczyny smogu?, Jak pozbyć się smogu?.
5. „Wiatraczek” – praca techniczna
Rodzic wspólnie z dzieckiem wykonuje wiatraczek.
Opracowały: M. Nalej, A. Kasprowicz, M. Gryz
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |