Zadania dla dzieci 6-letnich
Temat: Łańcuszki - wykrywanie i diagnozowanie błędów
Cele ogólne:
- ćwiczymy tworzenie algorytmów
- rozwijanie miękkich kompetencji (logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów).
Cele operacyjne:
Dziecko:
- wykrywa i diagnozuje błędy,
- ćwiczy logiczne myślenie.
- rozwija postawę poszukiwania, udoskonalania
Materiały potrzebne do zrealizowania ćwiczenia: karty pracy do gry “Łańcuszek”.
Przebieg zajęć:
1. Rozdajemy karty pracy i tłumaczymy zasady
Dziś będziesz kontrolerem jakości biżuterii i masz bardzo ważne zadanie. W czasie wysyłki do sklepu jubilerskiego, ciężarówka musiała jechać po bardzo wyboistej drodze, co spowodowało, że kartony poprzewracały się, a ich zawartość powypadała z pudełek. Część łańcuszków niestety została uszkodzona. Musisz je naprawić, żeby było można wystawić je na sprzedaż. Do dzieła!
2. Jakiego koralika brakuje w łańcuszku?
Brakujące miejsca są oznaczone liczbami na łańcuszku.
Pod każdym z nich są ułożone koraliki, które mogą pasować na miejsce danej liczby. Właściwy koralik, który należy wstawić w wyznaczone miejsce, otocz pętelką.
3. Omówienie:
Czy to zadanie było łatwe?
Co sprawiło Ci największą trudność?
Czy zdarzyło Ci się pomylić? Co czułeś, kiedy się pomyliłeś? Z czego wynikał Twój błąd? Jak mogłeś/aś go uniknąć?
Skąd wiedziałeś/aś, że w danym miejscu brakuje takiego a nie innego koralika? Jak rozpoznawałeś/aś wzór naszyjnika?
Ważne: Rodzic powinien kontrolować przebieg zabawy, a także weryfikować poprawne rozwiązania.
Przyjemnego kodowania: Małgorzata Woźniak
