Zadania dla dzieci 6-letnich
Temat: Jak dbać o słuch?
Cele:
- kształtowanie poczucia odpowiedzialności za własne samopoczucie i zdrowie
- zapoznanie z trudnościami wynikającymi z uszkodzenia słuchu
- pobudzanie wrażliwości i empatii
- rozwijanie sprawności fizycznej
Propozycje:
1. Ćwiczenia:
- „Podaj woreczek” - zabawa w parach. Rodzic z dzieckiem stoją dotykając się plecami, pośladkami i nogami. Nogi w lekkim rozkroku, stopy mocno przylegają do podłogi. Dziecko trzyma w ręku maskotkę. Na sygnał: Hop przeskakują przez maskotkę, wykonując skręt tułowia raz w lewą, raz w prawą stronę. Należy nie odrywać stóp od podłoża oraz nie odsuwać się od siebie.
- „Miesiące w roku”- dziecko i rodzic wysuwają jedną nogę do przodu z podskokiem, następnie zamieniają nogi. Podczas przeskakiwania z nogi na nogę wymawiają kolejno nawy miesięcy.
- „Rulony”- rodzic przygotowuje stronę gazety lub chustę. Dziecko i rodzic leża na brzuchu, dłonie trzymają na gazetach/chustach. Na hasło: Zwijamy rulony podnoszą ramiona, łokcie i dłonie i starają się zwinąć gazetę/chustę w rulon. Ćwiczenie powtarzamy 4-5 razy.
2. Obejrzenie filmu „Konsekwencje długotrwałego hałasu” https://www.youtube.com/watch?v=g_UBKYVUya0
3. „Co słychać w hałasie?”- dziecko próbuje w skupieniu czytać krótki tekst. W tym czasie rodzic śpiewa/głośno mówi/tupie. Po 2 minutach takiej zabawy rodzic prosi dziecko, aby opowiedziało co przeczytało. Rodzic prowadzi rozmowę na temat tego, w czym może nam przeszkadzać hałas.
4. „Sylaby” - zabawa językowa. Rodzic wypowiada słowa: hamak, haki, huba, Helena, hipopotam, huragan, hycel, harana, hoseta, herina, hurafo. Zadaniem dziecka jest podzielenie słów na sylaby.
5. Praca w kartach pracy- 19 b i 20 a.
6. Czytanie wybranego tekstu z „Księgi zabaw”.
Opracowała:
I.Dziuba
M.Sałajczyk
E. Kubiak
A. Rypkowska
