Menu

nauczanie zdalne 27.04-22.05.2020

Zadania dla dzieci 6-letnich                                                  

Temat: ,, Szlakiem Wisły ‘’

Cele:
- wprowadzenie litery J, j na przykładzie wyrazu jama
- doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej
- przypomnienie nazw miast leżących nad Wisłą, w tym Krakowa 
- kształcenie słuchu fonematycznego poprzez słuchanie i identyfikowanie dźwięków z otoczenia.

Propozycje:
1. ,,Zagadki znad Wisły” – dziecko otwiera książkę ,, Księga zabaw z literami ‘’ na stronach 68-69. Odszukuje mapę Polski i wodzi palcem po Wiśle. Odszukuje miejsce skąd wypływa Wisła i odczytuje nazwy miast, przez które przepływa w drodze do morza. Następnie rodzic zadaje zagadkę dotyczącą miasta, które Wisła mija podczas swojej długiej drogi z gór do morza.
 

Miasto to czule oplata, co pamięta dawne dni i lata, mężnych królów wielu, którzy tu rządzili ,na polskim Wawelu. Każde dziecko na pewno odpowie, gdzie jest zamek Wawel? (Kraków)
 

Na brzegu syrenka miasta swego broni. Tarczą się osłania i miecz trzyma w dłoni. Dalej Stare Miasto i Zamek Królewski z Kolumną Zygmunta. Więc jakie to miasto? (Warszawa)
 

To miasto słynie z przepysznych pierników i o Koperniku wiele tu się dowiemy. Tutaj astronoma pomnik w samym sercu miasta wyrasta. Co to jest za miasto? (Toruń) 
 

W tym mieście Wisła z morzem się wita i do niego z ochotą wpływa. Patrzy na ich przyjaźń z pomnika Neptun, który informuje Wisłę, że jest wreszcie w….. (Gdańsku)
2. ,,Biało – czerwoni” – zabawa z piłką. Dziecko siedzi i rzuca piłkę do rodzica, musi  podać jakiś kolor ( jeśli poda czerwony lub biały ) rodzic nie łapie piłki. Następnie rzuca piłkę rodzic  do dziecka i robi to samo. Zabawę powtarzamy kilka razy.
3. ,,Zrób to, co ja” – zabawa słuchowo – ruchowa. Rodzic prezentuje rytm a dziecko ma go powtórzyć:
- Klaśnięcie, tupnięcie dwiema nogami, klaśnięcie
- Tupnięcie, uderzenie dłońmi o podłogę, tupnięcie
- Uderzenie dłońmi o podłogę, tupnięcie, tupnięcie, uderzenie dłońmi o podłogę
- Tupnięcie, tupnięcie, klaśnięcie, tupnięcie
4. „J jak jama” - prezentacja liter w wyrazie. Podział wyrazu jama na głoski i sylaby (książka cz.4 14a i 14b)
5. ,,J jak jama” - zabawa językowa – rodzic wypowiada wyrazy zawierające głoskę j posługując się logotomami (nie sylabami) i prosi dziecko, by określił, jakie to słowo i na którym miejscu słyszy w nim głoskę j. Przykład słów:  j-abłko, j-ajko, j-agoda, j-ogurt, Ma-ja, nakle-jka itp.
6. Karty pracy-cz.4, 20- samodzielne pisanie litery J,j, zdań po śladzie.
7. Książka,, Kropki, kreski “- strony z Literą J,j.

                                               
                                              
                                                                                                                          Opracowała:
M.Sałajczyk
I.Dziuba
E.Osińska
A. Rypkowska
 

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu