-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
nauczanie zdalne
25.03 - 10.04
Materiały dla dzieci 4-letnich
Proponowane przez nas zabawy nie są obowiązkowe, nie muszą być realizowane od deski do deski. Są one alternatywą pozostania w domach. Mamy nadzieję, że przyczynią się do umocnienia więzi rodzinnych i pomogą dzieciom w ich pełniejszym rozwoju.
Każdą zabawę, szczególnie ruchową powtarzamy 6-7 razy. Rodzice bawią się lub pracują razem z dziećmi. Propozycje zajęć i zabaw na dany dzień realizuje w ciągu całego dnia w dogodnym dla siebie i dla dzieci czasie. Do wybranych przez Państwa zadań można wracać w ciągu kolejnych dni.
Temat: Wiosenne kwiaty
Cele:
1.wypowiadanie się na określony temat.
2. określanie wyglądu i znaczenia kwiatów.
3. nazywanie i rysowanie części kwiatów.
4. zabawy ruchowo-naśladowcze o tematyce wiosennej.
5. próby globalnego odczytywania wyrazów.
Propozycje zabaw:
1. Rozmowa o wiosennych kwiatach – nazywanie, porównywanie wyglądu, nazywanie ich kolorów, przypomnienie co to znaczy kwiaty chronione (zwracamy uwagę, by dzieci wypowiadały się całymi zdaniami, 3-4 słowa , nie pojedynczymi słowami, tłumacząc dzieciom, że uczymy się ładnie mówić)
2. Zabawa ruchowa pt. „kwiaty rosną, kwiaty więdną” – dzieci i rodzice kucają, na hasło słowne „kwiaty rosną” wstajemy, prostujemy listki (ręce w bok), lekko się kołyszemy, wystawiamy buźki do słońca i przesyłamy buziaczki ( kilka razy cmokami). Na hasło „kwiaty więdną” kucamy, ręce i głowa pozostają opuszczone. Można przy tym włączyć muzykę, która się odznacza różnym tempem. Hasła stosujemy naprzemiennie
3. Rozmowa o znaczeniu kwiatów:
a. wrażenie estetyczne, (np. zapach czy jest do czegoś podobny, czy coś przypomina),
b. właściwości lecznicze ( maści, kompresy, mogą być również ziołami),
c. mogą stanowić pokarm dla ludzi i zwierząt,
d. wykorzystywanie w kosmetykach,
e. mogą być domem dla owadów.
4. Rozmowa na temat co jest potrzebne kwiatom do życia – wyciąganie wniosków
5. Zabawa ruchowa „Słońce świeci, deszcz pada” – na hasło „Słońce świeci” dowolne podskoki lub lekki bieg na palcach ( za każdym razem zwracamy uwagę na bezpieczne poruszanie się), na hasło „deszcz pada” podskoki obunóż w miejscu i mówimy „kap kap kap”. Na hasło „wieje wiatr” stoimy, ręce w górę, kołyszemy się i mówimy „sz sz sz sz”. Cisza – stoimy bez ruchu. Hasła powtarzamy naprzemiennie, kilka razy.
6. Wspólne rysowanie na kartce kwiatów i nazywanie ich części: korzeń, łodyga, liście, pąki, kwiaty. Dowolne kolorowanie kredkami narysowanego kwiatka ( można później dać dziecku do pokolorowania inne kwiaty i niech koloruje kiedy chce)
7. Globalne ( całościowe) czytanie wspólnie z rodzicami nazw kwiatów i łączenie ich z obrazkiem (jeśli nie ma możliwości wydrukowania, rodzice napisy mogą wykonać samodzielnie na kartce, koniecznie dużymi, wyłącznie drukowanymi literami)
8. Dzielenie na sylaby ( z klaskaniem) nazw kwiatów i zjawisk atmosferycznych (śnieg, grad, deszcz, mgła, burza, słońce, wiatr) – mówimy i klaszczemy razem z dziećmi
9. Masaż na dobry humor – rysujemy na plecach (rodzice dzieciom a dzieci rodzicom) palcami, całymi dłońmi, piąstkami i trzeba zgadnąć co jest narysowane (wg uznania).
Przygotowały: K.Szaforska, M.Puchała, A. Szcześniak, R. Sosnowska, E. Kłopotowska
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |