Menu

nauczanie zdalne
25.03 - 10.04

Materiały dla dzieci 4-letnich
Proponowane przez nas zabawy nie są obowiązkowe, nie muszą być realizowane od deski do deski. Są one alternatywą pozostania w domach. Mamy nadzieję, że przyczynią się do umocnienia więzi rodzinnych i pomogą dzieciom w ich pełniejszym rozwoju. 

Każdą zabawę, szczególnie ruchową powtarzamy 6-7 razy. Rodzice bawią się lub pracują razem z dziećmi. Propozycje zajęć i zabaw na dany dzień realizuje w ciągu całego dnia w dogodnym dla siebie i dla dzieci czasie. Do wybranych przez Państwa zadań można wracać w ciągu kolejnych dni. 


Temat: Wiosenne kwiaty


Cele:

 1.wypowiadanie się na określony temat. 
 2. określanie wyglądu i znaczenia kwiatów. 
 3. nazywanie i rysowanie części kwiatów. 
4. zabawy ruchowo-naśladowcze o tematyce wiosennej. 
5. próby globalnego odczytywania wyrazów. 

Propozycje zabaw: 


1. Rozmowa o wiosennych kwiatach – nazywanie, porównywanie wyglądu, nazywanie ich kolorów, przypomnienie co to znaczy kwiaty chronione (zwracamy uwagę, by dzieci wypowiadały się całymi zdaniami, 3-4 słowa , nie pojedynczymi słowami, tłumacząc dzieciom, że uczymy się ładnie mówić) 


2. Zabawa ruchowa pt. „kwiaty rosną, kwiaty więdną” – dzieci i rodzice kucają, na hasło słowne „kwiaty rosną” wstajemy, prostujemy listki (ręce w bok), lekko się kołyszemy, wystawiamy buźki do słońca i przesyłamy buziaczki ( kilka razy cmokami). Na hasło „kwiaty więdną” kucamy, ręce i głowa pozostają opuszczone. Można przy tym włączyć muzykę, która się odznacza różnym tempem. Hasła stosujemy naprzemiennie 


3. Rozmowa o znaczeniu kwiatów: 
a. wrażenie estetyczne, (np. zapach czy jest do czegoś podobny, czy coś przypomina),
b. właściwości lecznicze ( maści, kompresy, mogą być również ziołami),
c. mogą stanowić pokarm dla ludzi i zwierząt, 
d. wykorzystywanie w kosmetykach, 
e. mogą być domem dla owadów. 

4. Rozmowa na temat co jest potrzebne kwiatom do życia – wyciąganie wniosków 

5. Zabawa ruchowa „Słońce świeci, deszcz pada” – na hasło „Słońce świeci” dowolne podskoki lub lekki bieg na palcach ( za każdym razem zwracamy uwagę na bezpieczne poruszanie się), na hasło „deszcz pada” podskoki obunóż w miejscu i mówimy „kap kap kap”. Na hasło „wieje wiatr” stoimy, ręce w górę, kołyszemy się i mówimy „sz sz sz sz”. Cisza – stoimy bez ruchu. Hasła powtarzamy naprzemiennie, kilka razy. 

6. Wspólne rysowanie na kartce kwiatów i nazywanie ich części: korzeń, łodyga, liście, pąki, kwiaty. Dowolne kolorowanie kredkami narysowanego kwiatka ( można później dać dziecku do pokolorowania inne kwiaty i niech koloruje kiedy chce) 

7. Globalne ( całościowe) czytanie wspólnie z rodzicami nazw kwiatów i łączenie ich z obrazkiem (jeśli nie ma możliwości wydrukowania, rodzice napisy mogą wykonać samodzielnie na kartce, koniecznie dużymi, wyłącznie drukowanymi literami) 

8. Dzielenie na sylaby ( z klaskaniem) nazw kwiatów i zjawisk atmosferycznych (śnieg, grad, deszcz, mgła, burza, słońce, wiatr) – mówimy i klaszczemy razem z dziećmi 

9. Masaż na dobry humor – rysujemy na plecach (rodzice dzieciom a dzieci rodzicom) palcami, całymi dłońmi, piąstkami i trzeba zgadnąć co jest narysowane (wg uznania).

 

Przygotowały: K.Szaforska, M.Puchała, A. Szcześniak, R. Sosnowska, E. Kłopotowska
 

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu