Menu

nauczanie zdalne 15.06-30.06.2020

Zadania dla dzieci 3-6 letnich
Temat:„Podróż do Hiszpanii” 

Cele:
- rozbudzanie zainteresowania życiem, kulturą i językiem mieszkańców Hiszpanii;
- zapoznanie z położeniem Hiszpanii w Europie;
- poznanie kilku słów w języku hiszpańskim;
- poznanie znanych postaci i przysmaków kulinarnych Hiszpanii

Propozycje:
1. Zabawa naśladowcza  „Lecimy samolotem do Hiszpanii”.Dziecko naśladuje zapinanie pasów w samolocie i start samolotu.
2.Powitanie w języku hiszpańskim. Rodzic wita dziecko zwrotem „Buenos dias” i „Hola” („dzień dobry”, „cześć”) i zaprasza je na krótką wycieczkę do Hiszpanii. Dziecko odpowiadają po hiszpańsku powtarzając za rodzicem - „Buenos dias”, „Hola”.
3. Prezentacja Hiszpanii na mapie Europy.
4. Układanie hiszpańskiej flagi z żółtych i czerwonych baloników.
Rodzic prezentuje dziecku wygląd flagi hiszpańskiej i objaśnia jej znaczenie (Jest to prostokąt podzielony na trzy poziome pasy – czerwony, żółty, czerwony. Z lewej strony na środkowym pasie znajduje się godło królewskie w otoczeniu słupów Herkulesa. Uważa się że kolor czerwony flagi symbolizuje kolor torreadora, a żółty – kolor piasku areny).
5.  „Euro” - poznanie waluty Hiszpanii, oglądanie monet.
Rodzic informuje dziecko, że obecnie walutą Hiszpanii jest euro – waluta Unii Europejskiej,
a dawniej walutą tą była peseta. Następnie dz. ogląda monety „euro”, porównują ich wygląd i wielkość.
6. „Hiszpańskie cuda” – oglądanie prezentacji multimedialnej na YouTube lub ilustracje w albumach. Rodzic przedstawia dziecku najważniejsze hiszpańskie zabytki architektury, słynne budowle i charakterystyczne miejsca (m.in. katedra w Mediolanie – jeden z „cudów świata” wyglądający jak zamek z piasku, jego budowa trwa nadal; Pałac królewski w stolicy kraju – Madrycie; gorące wybrzeża; palmy, itp.)
7. „La Tomatina, czyli bitwa na pomidory”
Rodzic opowiada o  hiszpańskim zwyczaju „bitwy na pomidory” i objaśnia, że w Hiszpanii, raz do roku, obchodzone jest święto „La Tomatina”, w czasie którego uczestnicy obrzucają się wzajemnie dojrzałymi pomidorami.
8. „Hiszpańskie owoce” – rozmowa nt. owoców uprawianych w Hiszpanii, wskazywanie ich na ilustracjach, rozpoznawanie po smaku. Rodzic opowiada jakie rośliny i owoce uprawiane w Hiszpanii oraz prezentuje wybrane z nich (pomarańcze, mandarynki, orzechy laskowe, pistacje, migdały, figi, daktyle). Dziecko nazywa owoce z zasłoniętymi oczami – rozpoznaje je po smaku.
9. Zabawa ruchowa pt. „Piłkarze z Real Madryt” – toczenie piłki slalomem pomiędzy przeszkodami, rozegranie meczu piłki nożnej. Rodzic przypomina dziecku, że ulubioną dyscypliną sportową w Hiszpanii jest piłka nożna, a jedną z najbardziej znanych drużyn piłkarskich świata jest „Real Madryt”. Prezentuje zdjęcie przedstawiające sylwetkę słynnego piłkarza, a dziecko stara się go rozpoznać (Cristiano Ronaldo). Następnie dziecko z rodzicem toczą piłkę slalomem do wyznaczonej mety, omijając przeszkody.
10. „Flamenco” – oglądanie filmu przedstawiającego występ hiszpańskiej tancerki. Swobodna improwizacja ruchowa do muzyki z wykorzystaniem instrumentów muzycznych i rekwizytów (wachlarze).
11„Macarena” – wspólne wykonanie popularnego tańca hiszpańskiego.
12. Zajęcia kulinarne – wykonywanie i degustacja sałatki owocowej lub soku pomarańczowego. 
Na zakończenie spotkania wszyscy wykrzykują: „Viva Polonia!”, „Viva Espania Ole!”
i żegnają się w języku hiszpańskim: „Adios Amigos!”.


I.Dziuba, M.Sałajczyk

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu