Menu

nauczanie zdalne 25.05-12.06.2020

Zadania dla dzieci 6-letnich
Temat: Nasze marzenia

Cele:
- rozwijanie fantazji i wyobraźni
- rozwijanie zdolności językowych poprzez tworzenie rymów do słów
- doskonalenie umiejętności matematycznych poprzez rysowanie symetrycznych figur
- rozwijanie sprawności fizycznej

Propozycje:

1. Ćwiczenia:
„Malowanie”- ćwiczenia dużych grup mięśniowych. Dziecko i rodzic wcielają się w rolę malarzy. Przy dźwiękach wspinają się na palce i pokazują gestami, że malują sufit. Przy następnym dźwięku stają na całych stopach i udają, że malują ścianę. Przy kolejnym kucają o odgrywają rolę, że malują podłogę.
„Malowanie oburącz”- ćwiczenie motoryki dużej. Dziecko i rodzic w powietrzu rysują dowolne obrazki, powtarzając słowa: Gdy wspólnie pracują ręce, możesz napisać więcej.
„Marsz na piętach”- zabawa uspokajająca. Dziecko i rodzic maszerują na pietach po obwodzie koła w rytm muzyki.
2. „Moja fantazja”- wysłuchanie nagrania piosenki i omówienie jej treści. Źródło youtube: https://www.youtube.com/watch?v=fJKRESz8ZhE Jakie było szkiełko z piosenki? Co sprawiło, że można było dolecieć aż do gwiazd? Jak inaczej możemy nazwać fantazję? Co to są marzenia? Czy wszystkie marzenia się spełniają? Czy marzenia są potrzebne?
3. „Taniec marzyciela”- zabawa ruchowa. Improwizacja ruchowa z wykorzystaniem kolorowych wstążek bibuły do utworu „Marzenie miłosne” F. Liszta.
4. „Pociąg marzeń” - przygotowanie gazetki. Z czasopism, gazet, kolorowanki dziecko wycina obrazki przedstawiające różne sprzęty i przedmioty do zabawy (np.: piłki, drabinki, skakanki) i nakleja na kartki w formacie A4. Można dorysować niektóre elementy lub ramki, komponować obraz techniką kolaż.
5. „Po drugiej stronie tęczy”- zabawa ruchowo-twórcza inicjowana opowiadaniem rodzica. Rodzic mówi: Po założeniu różowych okularów wybierzemy się do wymarzonego świata, znajdującego się po drugiej stronie tęczy. Każdy, kto chce wejść do bajkowej krainy, musi przejść przez bramę. Aby to zrobić, trzeba wymyślić jakieś ciekawe ruchy. Popatrz, jak tu pięknie i kolorowo. Rozejrzyj się dookoła, a zobaczysz nad sobą różnobarwne motyle. Motyle siadają na ramionach, dalej, zdmuchnij je delikatnie. Teraz zamień się w motylka i lataj od kwiatka do kwiatka. Ojej zrobiło się późno. Musimy wracać. Wymyśl ruchy, które pozwolą ponownie przekroczyć bramę i wrócić do naszego świata.
6. Praca z książką – 32a i 32b.
7. „Skarby z Wyspy Marzeń”- zabawa sensoryczna. Rodzic przygotowuje pudełko wyciętym otworem. Wkłada do niego różne przedmioty. Dziecko rozpoznaje przedmioty jedynie po dotyku. Podaje jego nazwę i dzieli na sylaby, głoski i próbuje wymyślić do niej rytm.

E. Kubiak, M. Sałajczyk, I. Dziuba, A.Rypkowska

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu