-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
nauczanie zdalne 25.05-12.06.2020
Zadania dla dzieci 6-letnich
Temat: Nasze marzenia
Cele:
- rozwijanie fantazji i wyobraźni
- rozwijanie zdolności językowych poprzez tworzenie rymów do słów
- doskonalenie umiejętności matematycznych poprzez rysowanie symetrycznych figur
- rozwijanie sprawności fizycznej
Propozycje:
1. Ćwiczenia:
„Malowanie”- ćwiczenia dużych grup mięśniowych. Dziecko i rodzic wcielają się w rolę malarzy. Przy dźwiękach wspinają się na palce i pokazują gestami, że malują sufit. Przy następnym dźwięku stają na całych stopach i udają, że malują ścianę. Przy kolejnym kucają o odgrywają rolę, że malują podłogę.
„Malowanie oburącz”- ćwiczenie motoryki dużej. Dziecko i rodzic w powietrzu rysują dowolne obrazki, powtarzając słowa: Gdy wspólnie pracują ręce, możesz napisać więcej.
„Marsz na piętach”- zabawa uspokajająca. Dziecko i rodzic maszerują na pietach po obwodzie koła w rytm muzyki.
2. „Moja fantazja”- wysłuchanie nagrania piosenki i omówienie jej treści. Źródło youtube: https://www.youtube.com/watch?v=fJKRESz8ZhE Jakie było szkiełko z piosenki? Co sprawiło, że można było dolecieć aż do gwiazd? Jak inaczej możemy nazwać fantazję? Co to są marzenia? Czy wszystkie marzenia się spełniają? Czy marzenia są potrzebne?
3. „Taniec marzyciela”- zabawa ruchowa. Improwizacja ruchowa z wykorzystaniem kolorowych wstążek bibuły do utworu „Marzenie miłosne” F. Liszta.
4. „Pociąg marzeń” - przygotowanie gazetki. Z czasopism, gazet, kolorowanki dziecko wycina obrazki przedstawiające różne sprzęty i przedmioty do zabawy (np.: piłki, drabinki, skakanki) i nakleja na kartki w formacie A4. Można dorysować niektóre elementy lub ramki, komponować obraz techniką kolaż.
5. „Po drugiej stronie tęczy”- zabawa ruchowo-twórcza inicjowana opowiadaniem rodzica. Rodzic mówi: Po założeniu różowych okularów wybierzemy się do wymarzonego świata, znajdującego się po drugiej stronie tęczy. Każdy, kto chce wejść do bajkowej krainy, musi przejść przez bramę. Aby to zrobić, trzeba wymyślić jakieś ciekawe ruchy. Popatrz, jak tu pięknie i kolorowo. Rozejrzyj się dookoła, a zobaczysz nad sobą różnobarwne motyle. Motyle siadają na ramionach, dalej, zdmuchnij je delikatnie. Teraz zamień się w motylka i lataj od kwiatka do kwiatka. Ojej zrobiło się późno. Musimy wracać. Wymyśl ruchy, które pozwolą ponownie przekroczyć bramę i wrócić do naszego świata.
6. Praca z książką – 32a i 32b.
7. „Skarby z Wyspy Marzeń”- zabawa sensoryczna. Rodzic przygotowuje pudełko wyciętym otworem. Wkłada do niego różne przedmioty. Dziecko rozpoznaje przedmioty jedynie po dotyku. Podaje jego nazwę i dzieli na sylaby, głoski i próbuje wymyślić do niej rytm.
E. Kubiak, M. Sałajczyk, I. Dziuba, A.Rypkowska
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |